onsdag 4 juli 2012

Ett fantastiskt år

För ett år sedan satt jag leendes med ett körkort i handen. Samtidigt försökte jag smälta tanken att vattenläckan som orsakats i samma stund som jag fick förarbeviset i min hand även innebar att jag snart skulle bli mamma.

Att min lilla loppa lyckades hitta ut en dag senare innebar tolv dagars mindre väntan och längtan än vi förberett oss på. Vårt fina lilla underverk.

Imorgon blir liten stor och varje dag förundras jag över hur mycket han lärt sig. Han är inte längre en liten bebis. Han är ett barn. Mitt barn. Min älskade lilla kille.

Jag älskar dig igår, idag, imorgon och alla dagar där på. Grattis på födelsedagen!

19 kommentarer:

  1. Stort grattis till T på födelsedagen :) När var det han fyllde exakt? Hoppas ni får en fin sommar och visst får ni huset snart?

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till lilla (stora!) killen!

    SvaraRadera
  3. Åh stora killen :) va häftigt det är... visst är det! All denna utveckling :) En magisk resa som aldrig tar slut! Man slutar aldrig att förundras och varje dag så märker man små saker som de utvecklar.

    Grattis i förskott finaste T :) Kramar från mig o highfive från Lucas <3<3

    SvaraRadera
  4. Nu är det ju faktiskt redan imorgon - så: stort GRATTIS på den stora dagen <3 Kramar från mig o Wilma :-)
    P.s. Är det flyttdags snart för er? :)

    SvaraRadera
  5. GRATTIS finaste Teodor på din 1 årsdag.
    Blir det kalas nu i helgen? :)
    Har saknat er här på bloggen!
    KRAM Finingar

    SvaraRadera
  6. Alwa skickar även en grattis-puss till T! <3

    SvaraRadera
  7. Han är en fantastisk kille! Längtar efter er! Ses snaaart!

    SvaraRadera
  8. Bra att ni har en liten buffert. Vi var med om den grejen när vi flyttade till våran första bostadsrätt efter att ha bott i en nybyggd lägenhet som var hyres. Dom var så sjukt petiga.. så vi fick betala hur mycket som helst.. helt sjukt! Hoppas ni slipper lägga ut allt för mycket.. tråkiga pengar lixom!

    Tända lampan kanske vore nåt.. Känns som att Rasmus vaknar till då och att det kanske blir svårt att få honom att somna om? Jag vet inte.. Men jag hoppas natten ska bli bättre inatt :)

    Att lägga honom ner ska jag definitivt testa :) Ha en mysig lördagskväll och lycka till med flytten! Kram

    SvaraRadera
  9. Men lilla gubben då.. :/ Wilma fick feber dagen efter men den försvann ganska fort. Så det var nog ganska lindrigt ändå!

    Vi flyttar in nån gång i augusti.. får nycklarna 31 juli men ska ordna o greja lite först :) Åhh.. Lycka till med allt packande, och flyttande, och upp-packande :) Kram!!

    SvaraRadera
  10. Haha, vad gulligt skrivet :)

    SvaraRadera
  11. Det är riktigt lätt att göra saft :) Kolla in min blogg om ca 30 minuter så har jag lagt upp ett recept :)
    Är allt bra med er? Mycket planerande med huset? Flyttat in?

    SvaraRadera
  12. Hihi.. jaaa.. vi åkte dit på en helt oplanerad liten tripp ;) Och kaninen var så snäll så... Kanske något läskig innan man vant sig. Tyckte Wilma, alltså.

    Åh.. så skönt att flytten är avklarad nu! Jag längtar!

    SvaraRadera
  13. Du får skrapa ihop de bär som finns och koka saft på det ;)

    Åh härligt med flytt till hus. Är helt underbart med hus. Lite mer frihet och lite mer utgifter ;) haha

    SvaraRadera
  14. Åhhh,.... saknar dig! Alltid så kul när du kikar in o lämnar några spår :)Jag tror att de är superbra för deras utveckling, speciellt nu när Lucas är lite senare i sin utveckling.
    Tycker de känns jättemärkligt att jag går till jobbet imorgon, försöker intala mig att detta kommer att gå bra. Jag tänker "så kul, nu får jag använda lite snyggare kläder varje dag" ;) hahaha... o prata annat än dadadada... FAST jag gör de ju såååå gärna ;) Tror nog att jag mer är orolig för att jag ska tycka att de är jobbigt när jag väl har börjat... ja om du fattar va jag menar...

    kramar till er finingar <3

    SvaraRadera
  15. Jag har det bra här, jätteskoj med mässan, men jag saknar mina grabbar så himla mycket nu. 2 dagar kvar sen får jag träffa dom :) Japp ja bor på Opalen..
    Vad ska du iväg och göra med jobbet då? Första gången du är iväg från T så länge?

    Kraaam

    SvaraRadera
  16. Haha.. nu har du ju redan hittat dem ;) Men vad tråkigt att de inte var lika fina då... kommer inte ihåg hur den andra varianten såg ut!! Kram!!

    SvaraRadera
  17. Men hallihallå.. börjar sakna dig nu ;)

    SvaraRadera
  18. Ja, eller hur?
    Näää.. jag förstår dig. Tycker det är bra att du lägger tid på mer viktiga saker egetnligen, bara att jag saknar dig lite ;) Hihi! Kram!

    SvaraRadera