torsdag 6 mars 2014

Klippt och knåpat

Tro det eller ej men jag har faktiskt lyckats med att sy ihop en tröja till storebror (självklart blå med fordon på) samt en body i storlek större till lillebror. En söm här och där och tillslut lyckas man få ihop något som liknar ett helt plagg.

Vill inte direkt påstå att det går i räzerfart med en supertrotsig två-"påväg att bli tre"-åring och till det en fyramånaders (snart) i en av sina mest krävande utvecklingsfaser. Men kul är det och nya alster är på G.

Jag är så sugen på att investera i en overlock. (En lite snitsigare symaskin för er som inte är insatta). Smygtittar på den lite då och då på nätet. Frågan är bara hur jag får sambon att tycka att det är ett bra köp.

Tips och idéer hur man enkelt lurar sin sambo mottages gärna ;). Sa jag att han har en ekonomiexamen? Det säger väl allt. Jag är körd!

2 kommentarer:

  1. Du är HELT KLART KÖRD!!! Hahaha!!! Men en overlock är ju superkul att sy med när man gör kläder, blir ju så mycket bättre. Du får väl lägga fram de som att ni i tid o längd sparar pengar på alla kläder du slipper köpa. Ja du kan ju säga att du t.o.m kan sy kallingar åt honom hahaha!!!

    SvaraRadera
  2. Hehe, det är inte lätt det där. Jag har iofs en sambo som älskar tekniska pryttlar oavsett vad som ska göras så det är inte så svårt att motivera en symaskin (eller sju) i detta hem! ;)

    Jättefina små plagg, nu är du på g, och då är det bara att fortsätta!

    SvaraRadera