tisdag 18 mars 2014

Jag har en plan

Det där med att komma i form efter graviditeten med två minimonster är inte direkt gjort i en handvändning.

För mig handlar det inte om att bygga extrema muskler och få rutor på magen även om jag erkänner att det inte skulle vara helt fel.

Nej främst handlar det om att bli stark i kroppen igen. Att kunna springa upp till en mil på hygglig tid utan att känna blodsmak i munnen. Att slippa ha ont i rygg och axlar varje dag. Att få tillbaka muskelstyrkan i hela kroppen.

Vågen står just nu på 61,5 kg på tom mage. Så viktmässigt är jag redan under inskrivningsvikt. Muskelmässigt däremot saknas allt. Två graviditeter har satt sina spår.

Nu till min plan. Jag tänker gå ut sakta och ökar gradvis. I mars månad är mitt mål att komma ut och springa minst en gång i veckan. Allt över är bonus.

April månad ökar jag med att varannan vecka springa två ggr. Varannan en. Maj två ggr per vecka. Osv...

Det som kan varieras är däremot rundans längd. Just nu joggar jag ganska lätt genom en runda på 3 km. Tänkte testa fem kilometern i helgen.

Mellan löprundorna tänkte jag varva med styrkepass hemma. Ben/överkropp/mage. Någon som hänger med?

Nu kör vi!!

1 kommentar:

  1. Åh!! Jag vill jag vill! Känns som att vi har samma mål. 8 kilo är borta men jag har typ 9 kvar. När började du springa? Vet inte hur länge jag ska vänta. Kan ju givetvis varva mellan att gå o jogga lätt till en början.

    Däremot min KARAKTÄR! Jag har ju tusan blivit ett kakmonster!! Min stora last i livet heter HAVREFLARN! Havreflarn högt och lågt kan jag meddela! Om jag skulle kunna leva på de? Joråsatte (som någon jag "känner" skulle ha sagt) hahaha!

    SvaraRadera