fredag 11 april 2014

Liten börjar bli stor

Fem månader sedan du tog ditt första andetag och redan så mycket vilja och envishet i dig. Bilden säger mer än tusen ord. Det finns bara en sak i huvudet. Jag ska ta mig tusan lära mig hur man tar sig framåt. Än så länge går det dock bara bakåt och i cirklar. Så mycket frustration i en sådan liten kropp. Lilla hjärtat vad jag lider med dig.

Tiden från nu fram till den dag han börjar gå är fantastisk. Det är nu den verkliga lilla individen börjar ta form och träda fram. Jag älskar att se varje litet framsteg. Hur Ludvig för varje dag formas mer och mer till den lilla människa han är skapad att bli.

Ludvig är som ni redan förstått väldigt envis och vetgirig. Han vill vara med överallt och helst av allt vill han göra allt det storebror gör. När han inte kan eller får blir vi väl varse om vad han vill och tycker. Det slår gnistor här hemma och en glad och nöjd bebis kan helt plötsligt bli väldigt ledsen och arg. Tvära kast!

Ludvigs extrema nyfikenhet har troligen format de färdigheter han nu besitter. Han är stark och stabil. Kan stå långa stunder med bara lite stöd. Sitta själv en bra stund men när han envetet ska sträcka sig efter något dimper han i backen. Barnstolen är räddaren i nöden när jag ska laga mat eller försöka få i mig lite lunch. Dör sitter han iaf en stund nöjd och petar på lite grejer.

Lägger vi honom på rygg är han snabbt över på mage och försöker ta sig framåt. Frustrationen lyser hans ögon och ilskan över att inte komma någonstans svämmar lätt över. Tanken att vända tillbaka till rygg finns inte även om han kan.

Storebror lärde sig åla när han var sex månader drygt. Ska bli intressant och se när det släpper för L. De är så kusligt lika i sin utveckling att det nästan blir dejavu. Enda skillnaden är nog att Ludvig är starkare fysiskt medan Teodor var mer kvick i finmotoriken.

Mitt lilla minimonster. Mamma älskar dig till månen och tillbaka igen plus flera varv runt solen och oändligt mycket mer än så. Varje dag med dig berikar mitt liv. Tänk att just du valde att komma till oss. Finns ingen bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar