tisdag 2 december 2008

Tomten jag vill ha en riktig jul...

Eftersom jag vill komma i riktig julstämning, har jag bestämt mig för att bjuda in till glöggfest inte mindre än själva luciadagen. Jag älskade den 13 december när jag var yngre. Att tassa upp tidigt på morgonen ta på sig luciaskjortan och lussa för gammal som ung. Luciatåget var hela årets höjdpunkt som kördeltagare även om minuterna innan jag sjöng solo inför hela skolan var skakiga. Jag ska inte sticka helt under stolen med att jag gärna även i år hade gått upp tidigt för att ta på mig den vita skjortan tända ett levande ljus och ge mig ut för att lussa. Det är något visst med lucia.

Ett glöggpartaj däremot innebär förrutom massvis med glöggisch och lussebullar så klart även julgodis. Därför kladdade jag ihop en sorts julgodis igår kväll. Vad som gömmer sig under lucka ett får ni se om ni kommer på min glöggfest. Jag kan tipsa om att det med en viss sting triggar smaklökarna.

Vi ses nästa lördag!

1 kommentar:

  1. morr att jag är på tjocken.. vill med på glöddfest.. och lucia är ju din och mig högtid. brukade ju vara hos jompe och baka.. morr

    SvaraRadera