onsdag 20 juli 2011

Undrar vad du drömmer ...

Liten sover och drömmer livligt. Han gnyr, smackar och rör sig med armar och ben. Så här ligger jag med ett vakande mammaöga över honom. Även om hans sömnritual varje dag ser likvärdig ut har jag svårt att somna. Undrar vad han drömmer? Undrar vad alla ljud kommer ifrån och vad de betyder? Mår han inte bra? Han andas lite tungt eller vänta andas han alls? Rör han sig? Hönsmamman har redan väckts till liv men jag vet att med tiden kommer jag sakta vänja mig och inte längre vakna för varje litet pip.

Att bli mamma är ingen enkel uppgift men väl så underbart som många beskriver. Jag skulle inte byta ut varje vaken minut mot mitt tidigare liv för pyret i spjälsängen bredvid är mitt allt. Klyschigt jag vet men den glädje jag kände när jag fick se Teodor för första gången går inte att beskriva. Mitt liv fick en helt annan mening den dagen jag förstod att jag snart skulle bli mamma. Ingenting går upp mot den känslan jag kände då. Den glädjen jag känner nu. En känsla och en glädje jag önskar att alla får känna minst en gång i sitt liv.

Nu ringer mat och sovklockan igen dags att få några välbehövliga minuter. John Blund kallar.

1 kommentar:

  1. gumman jag ryser av att läsa det du skriver. blir så otroligt glad för dig/er skull. han verkar helt underbar och önskar och hoppas att vi kan ses snart.
    hade varit underbart om vi hade bott närmare varandra.
    nu vet du lite om hur mitt liv varit i 2,5 år. man blir aldrig densamme. kram på dig

    SvaraRadera