fredag 4 maj 2012

När lejonhanen är borta

dansar kattungen i soffan. Kvällen bjöd på riktigt fredagsmys då tacos intogs med en kall Hof. Egentid när den är som bäst. Nu njuter jag i soffan med resterna av ölen. Blir nog några avsnitt av någon go serie på datorn ikväll.

Hämtade ut ett stort paket idag innehållande fyra nya jeansleggings. Två av mina gamla har nämligen gått i graven då de valde att skapa lufthål på lite felaktiga platser. Jag är supernöjd med samtliga och att slutnotan hamnade på drygt 800 kronor gör det inte sämre. Paketet innehöll även klänningen jag tänkt ha på brölloppet nästa lördag. Jättefin men nackdelen är att den är väldigt "statisk". Har ni några bra tips på hur man kan undvika att den slimmar sig som ett korvskinn mot benen? Underklänning?

Imorgon har jag ännu en ensamkväll då sambon ska på svensexa. Jag får nog erkänna att det inte var den gladaste Martina som skådades idag när klockan slog fem och jag var medveten om att A inte skulle komma hem. Lägg på det att Teodor vägrat sova en eftermiddagslur och var världens grinolle. Det blev en tidig läggning för honom och jag hoppas verkligen att han ändå ska "sova" hela natten.

Nu tar vi helg och önskar er alla en underbar sådan!

5 kommentarer:

  1. Trevlig helg till er med!!

    SvaraRadera
  2. Annars kanske de var välbehövligt med lite lufthål, va vet jag?!

    Hoppas lillskrutt behagar sova o ge sin mamma välförtjänt egentid ikväll o en god natt sömn! Give her a break liksom.

    Här hostas de o snörvlas de, jag o Lucas ikapp. Orka liksom. Jag som precis "kommit igång" med joggingen.... efter 2 gånger... hm.. kan man säga att man kommit igång då?! Ja de tycker jag nog.

    Här ska häckas i soffan ikväll o jag hoppas Lucas behagar sova i sin säng i natt. Hela natten.

    Puss på näsan

    SvaraRadera
  3. Ett mycket bra pris för de kläderna ;) jag ska iväg i veckan som kommer och ska handla lite kläder :) aldrig fel..

    Klockan 05 är lite väl tidigt dessutom när man ät själv och ska ta hand om den lilla själv.
    Sover han hela nätter nu?

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tvätta med sköljmedel :)

    SvaraRadera