onsdag 13 februari 2013

Come fly with me

Packad och glad, snart i ett annat land inte alls nära dig. Då var resan bokad och klar. Betald och kirrad så om 40 dagar sitter vi förhoppningsvis på ett plan på väg till värmen. Inte kostar det oss en krona heller om man bortser från alla taxfree-inköp som Teodor kommer att lura på oss.

Bild lånad från Fritidsresor
Gratis tänker ni då. Vad snackar hon om? Ja har man världens underbaraste och bästa mamma så kommer man billigt undan. Hon betalade nämligen hela kalaset. Tog pengar från sin kappsäck med guldpengar och kastade in dem på mitt konto. När vi väl är på plats på öa är det vi som bjuder tillbaka. Ja för hon ska självklart med på vår tripp. Om de här två föräldrarna ska få sitta still i mer än en minut i solstolen kan det behövas lite assistans.

Har dock insett att jag inte kan sitta och rulla tummarna direkt innan det är dags att bege sig mot Landvetter. Allt fix och trix för att resan ska gå så smidigt som möjligt är ju inte gjort i en handvändning direkt. Till att börja med måste vi gå till polisen och ordna ett pass till Teodor. Tydligen hade även mitt ansikte åldrats för mycket så det blir ny fotoshoot även för min del. "Att göra-listan" är redan lång.. På tal om "måsten". Är det någom som kan tipsa om vart man hittar långärmade UV-tröjor och eventuellt även byxor med långa ben?

Ja ni hör redan. Jag har fullt upp. Ingen tid att sitta här och dilla om ingenting. Måste kila.

1 kommentar: