måndag 25 februari 2013

Snorigt men soligt

Solen skiner. Kan våren vara på väg tro? Troligen kommer vintern slå bakut och återvända men hoppet är det sista som lämnar människan.

Idag blev jag lite småirriterad på förskolan som bad mig hämta Teodor tidigare eftersom de var kort om personal på alla avdelningar. Jaha och? Jag betalar för att ha min son på förskolan en viss tid i veckan. Ska jag behöva gå tidigare från jobbet bara för att de inte sätter in vikarier. Jag sa att de fick ringa om det blev kris.

Jag har varit borta tillräckligt och har faktiskt tonvis att göra. Jag har så klart medlidande för personalen som går på knäna men det är ju faktiskt en ledningsfråga inte en föräldrarfråga. Rätt eller fel av mig jag hämtar honom kl halv fyra som vanligt.

Incidenten matade bara på mina argument ytterligare till varför vi ska välja vårt förstahandsval istället om det dyker upp en möjlighet till hösten. De är jättegulliga på förskolan men magkänslan säger ändå att det är lite bättre organisation på den andra förskolan. Att den dessutom ligger 100 meter från där vi bor försämrar inte direkt tanken på att byta.

Hoppas ni får en underbar vecka och att solen lyser även på er näsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar