onsdag 24 augusti 2011

Multitasking

Det här med att hinna äta när man är småbarnsförälder är ju ett kapitel för sig. Idag hann jag dock fixa ihop en sallad bestående av kyckling, halloumi och diverse grönsaker innan Lillefot fick nog och ville äta han med. Kastade i mig salladen samtidigt som jag hade en bångstyrig kille i knät.
Tur man har bra simultanförmåga!

På förmiddagen hann vi med en liten promenad. Dock blev den inte superlång eftersom regnet kom och smarta jag hade ingen jacka.

Nu ligger prinsen i min famn utmattad efter att ha lekt både med sina dinglisar i vagnen samt kadtat loss en vända i babygymet. Han är så söt när han ligger där och slår till dem med full kraft. Ibland pratar han med dem. "Prata" (jollra) har han börjat göra riktigt mycket nu. Han svarar ofta med lite olika ljud när man pratar med honom särskilt när han ligger på skötbordet. Gullunge!

Nu ska jag passa på att klippa till tyget till två muddbyxor, njuta av mitt halvljumna kaffe, samt bläddra i den nya IKEA-katalogen. Vi fick två. En adresserad till mig och en till sambon. Lite smått slöseri om jag får säga mitt men vad annat kan man göra än stoppa den i pappersåtervinningen.

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar