fredag 15 juni 2012

Glesbygd

Min blogg har flyttat från tätorten. Livet på landet det är vad den vill ha. Det jag syftar på är så klart att jag inte direkt pepprat den med inlägg den senaste tiden. Jag har verkligen inte tid eller ork. Återigen har sjukdomen landat hos oss och litens näsa rinner konstant. Som tur är lyser febern med sin frånvaro och han är nästan lika pigg som vanlig till skillnad från hans mamma som inte skrapat ihop många timmar sömn de senaste nätterna.

Med andra ord. Ingen rast ingen ro för morsan. Igår vågade han dessutom släppa taget och stå själv en liten kortis men bara i vår säng och när han reste sig mot mig. Han är inte helt dum min son. Han väljer sina tillfällen med noggranhet. Han tog några snabba steg mot mig med men de räknas knappt eftersom det mest såg ut som att han desperat famlade efter något att hålla sig i :) Han är på gång!

Träningen (löpningen) har gått riktigt bra, ja till jag fick ont i halsen och började snora igen så klart så nu har jag kört lite styrketräning hemma istället. Intaget av sötsaker på vardagarna är återhållsamt och jag har faktiskt varit riktigt duktig. Vad vågen visar på har jag inte den blekaste aning om eftersom den återigen har slutat fungera. Det tar på krafterna att ha en stampande elefant som kliver på den stup i kvarten. Måste laddas med nytt batteri.

Solen lyser ibland från klarblå himmel men sommarvärmen uteblir. Helt okej om ni frågar mig, eftersom vår lägenhet blir som en bastu. För min del kan den komma efter vi har flyttat in till huset, vilket nu är om mindre än en månad. På måndag ska vi dit och titta lite igen. Att jag längtar är bara förnamnet. Jag sitter och kikar på inredning konstant. Det finns så många fina saker jag vill köpa så det kommer vara konstant eko på kontot. Tur man fyller många år bara en månad efter inflytt så man kan sätta upp några diamanter på önskelistan.

Hoppas ni får en underbar helg mina fina läsare och att ni fortsätter hänga kvar trots glesa inlägg.

3 kommentarer:

  1. Jag är dig trogen och stannar kvar ;)

    SvaraRadera
  2. Hihi.. jaaa, min blogg flyttar också till sommarstugan lååångt ute på landet i glesbygden ibland verkar det som ;)

    Du är så duktig som kämpar på!!

    Och jaaaa.. förstår att du längtar till flytten. Det gör jag med! ÅHH!

    SvaraRadera
  3. Vi hänger i!! Vi är seglivade :) hihi.. nä mig blir du inte så lätt av med... även om du skakar o skakar för att jag ska hålla mig på avstånd... Men nope! Du lyckas aldrig!

    Duktiga killen springer snart förbi o ifrån dig hihi...

    FAAN rent ut sagt va härligt med hus! Jag håller på o tjata hål i öronen på Peter om hur härligt de vore med hus... Hur härligt de vore med trädgård...bla bla bla... De känns som att varje gång jag yttrar ordet hus eller någon synonym till de så blir han mindre intresserad ;) hihihi... FÖRSTÅR VERKLIGEN INTE... ;) Han ser väl hur jag (läs orkanen) skulle dra fram ;)

    Duktigt kämpat vännen, surt att de alltid ska komma förkylning o sånt emellan, hade samma problem i början.

    kram kram kram o lite high fives till er <3

    (Asså du om någon borde skaffa instagram....) ;) så jag får se lite mer av er ;) hihi

    SvaraRadera