fredag 31 oktober 2008

Happy Halloween!

Min dator har gått och blivit ett helgon. Ja den har nog spelat på sin sista refräng om inget under sker. Idag är det halvdag för de flesta själv slavar man till klockan fem. Hur kul som helst. Jag hade inte alls mycket hellre varit ute i solen och myst. Det är ensamt på msn.

Ikväll blir det homealone mys med ett glas rödtjut, tacosbuffé och idol. Blir nog till att peta lite på den där utstyrseln till imorgon med. Jag kommer blir stark som få, ha en kappsäck full med pengar och bli en blondPiippilotta Rullgardina Krysmynta Efarimsdotter Långstrump för en kväll. Det kommer bli fint med en rödrandig strumpa, utstående flätor och fräknig näsa. Alla paparazzibilder undanbeds vänligen.

Nästa helg kommer mina paranteser äntligen till Sveriges framsida. Det blir räkfrossa till lunch med tillhörande bubbelvatten, västerbottenostpaj och ostbricka samt en stänkare till eftermiddagskaffet och därtill en utsökt chocolatechip-cheescake: Kvällens utflyt består av en finmiddag på Sjömagasinet och sedan vidare till 23:e våningen för en drink eller två. Presenten till min pappa som igår passerade 60-årsstrecket är ännu inte inhandlad men väl påhittad. Jag tror den kommer att passa som handen i handsken med mammas present. En frisk finwhiskey med ett antal år på nacken. Min pappa är underbar!

trick or treat?

1 kommentar: