måndag 7 juli 2008

Första semesterveckan

är det för många men inte för mig. Nej jag ska sitta här på jobbet och ruttna i fyra veckor till. På något sätt har airconditionfunktionen lyckats hamna på noll och det är stekhett med dålig luft i hela korridoren. Detta bidrar till att jag måste ha fönstret öppet och därmed förutom trafikens underbara brus även tvingas höra på A-lagarnas spritiga samtal samt höra gälla skrik från skrämda småkids i Lisebergs lajviga attraktioner. Idag är det till allas vår glädje även flickidolerna EMD som uppträder på Lissen och de har precis kört sin soundcheck. Min lycka är gjord. Bästa måndagen på länge!

Festen i fredags var trist och ospännande och det var skönt när man äntligen kom till stan och fick möta upp "la familia" igen. Fick ju iaf ta på mig min nya klänning och ett par klackar. Varför klaga. Det var sol hela dagen i lördags och jag fick ett helspännande samtal klockan fem av en mer eller mer än så bättre berusad herre. Han verkade iaf ha kul för mig med. Utmärkt.

Nu är det måndag igen och det vore fel av mig att säga att måndagsångesten inte stigit över mig även den här gången. Jag vill ha helg igen. Varför tar de slut så fort? Det räcker med att man blundar med ena ögat så har hela helgen sprungit iväg. Jag vill ha lördag hela veckan! Ge mig, Snälla?! *hundvalpsögon*

2 kommentarer:

  1. Snart, snart är det helg igen! Och för mig innebär det SEMESTER!! :D

    SvaraRadera
  2. Jo: jag är inte alls avundsjuk inte alls!!!

    SvaraRadera