onsdag 16 juli 2008

Längtan!

Kan det inte bli vecka 31 snart så jag kan påbörja min underbara semester. Styra bilen mot skåne och bara leka "lantliv" i sju dagar. Få ha havet och stranden runt knuten. Att när som helst kunna ta ett dopp eller ta min solstol till stranden. Att äta färsk fisk och grilla varje kväll, dricka vin och goda drinkar. Jag förväntar mig dock lite fler solstrålar än det varit i Göteborg den här veckan. De går nämligen att räkna på två händer. Vart tog sommaren vägen?

Ikväll väntar träning för tredje dagen i rad. Styrka och springa om det inte blir tennis igen. På tal om tennis stod vi ute och bollade igår när tusen ambulanser for förbi. De alarmerade sirenerna ville aldrig ta slut. Bil efter bil gasade förbi. "Oj, utbrister jag! Det måste vara något riktigt allvarligt som har hänt". "Tänk om det är aerovarvet som störtat i marken, säger Andreas då" (för er som aldrig åkt aerovarvet är det alltså en enorm raket som roterar runt sin egen axel på så vis är man upp och ner vänd i luften ett antal gånger under färden) När vi så kommer in i lägenheten kastar jag mig på datorn och läser att en av Lisebergs karuseller kraschlandat. Inte helt på tok fel tanke alltså även om aerovarvet numera är ersatt av en annan attraktion. Följande timmar var helikopterljud och ambulanssirener ett vanligt förekommande ljud som kretsade i närheten av vår lägenhet. Nu vet i tusan om jag vill åka några karuseller på ett tag. Från mitt kontorsfönster ser jag att samtliga karuseller provkörs flera gånger om. Undrar om det kommer vara många besökare som vågar sig på att åka några nöjesattraktioner idag?

Imorgon är sista dagen på jobbet den här veckan. Det är dock inte med någon enorm glädje jag missar fredagens arbetstimmar. Det blir en tung fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar