måndag 14 juli 2008

Måndagsångest!

Då var man på jobbet igen efter en mindre utvilande helg. Nej jag har inte bankat huvudet i väggen eller doppat tungan i T-röd. Det är bara mer eller mindre kaotiskt i mitt liv för tillfället dock med många ljuspunkter. En enormt vacker sådan inföll i lördags. Jag är lycklig!

Du vet att halva stan har gått på semester när det inte är någon kö genom korsvägen när du går till jobbet. Du kan passera övergångstället vid Liseberg smidigt och snabbt utan att trycka på grönljusknappen samt spårvagn nr 5 är smockad av barnfamiljer. I övrigt är det ganska tomt i korridorerna på jobbet. Semetertider för alla utom mig men jag är inte bitter jag inte. Vem vill ha semester utan sol? Det kan ju inte fortsätta vara såhär dassigt väder förevigt eller? Vecka 32 önskar jag mig strålande solsken i skånelandet varje dag. Om det regnar i Stockholm skiter jag fullständigt i bara det är sol på riviera Åhus. Okej fint då säger vi det!

Nu ska jag försöka lyfta ett finger eller tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar