måndag 22 september 2008

Det blir till att börja äta småspik...

Min första hälsokontroll på jobbet är över och jag klarade mig igenom den med bravur. Sköterskan meddelade att hon inte var van vid att titta i den kollumnen som jag hamnade i. Trots bra kondition och syreupptagning hade jag tydligen på tok för lågt blodvärde. Dags att proppa i mig järntabletter om jag vill få ut maximalt av min träning. Så jag snabbt ner på apoteket för att inhandlada både b-vitaminer och järntillskott. NU jäklar ska energin sprudla.

Kom dock på att jag kanske inte borde intagit den mängd alkohol jag gjorde i helgen med tanke på dagens kontroll men sket samma kul var det iaf i fredags så länge det varade. Jag är nästan glad att jag åkte hem innan klockan hunnit slå ett med tanke på vilken betonghjälm som våldgästade mitt huvud i lördags. Med andra ord lyfte jag knappt ett finger i lördags. Låg plattfall i soffan hela dagen. I söndags sparkade jag mig själv i baken och lyckades leka mig ut på en 7km-runda. Därefter långpromenad ner till stan med en välsmakande couscoussallad till lunchi solen. Småshoppade ett nytt ps3 spel och ett par stövlar. Så nu är jag katten i stövlarna. Jag tokgillar dem!

Den här veckan är fylld av träning träning och åter träning. Ska på fredagmorgon innan jobbet bege mig till simhallen och införskaffa mig ett tio kort. Sen dyka (ja jag har faktiskt den kunskapen numera) ner i bassängen och förhoppningsvis lyckas ta mig fram och tillbaka utan allt för många kallsupar i dryga 45 min. På kvällen bär det av mot Izas 30års galej. Sen ut på stan. Lördag och Söndag är fortfarande helöppna men man har ju fått lön så lite shopping vore kanske inte helt uteslutet. Jag kanske tom lyckas använda apostlahästarna även denna helg.

På återseende! Glöm inte märka mitt inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar