tisdag 16 september 2008

Kylskåpsvärme

På mitt jobb skulle man nästan kunna ha mjölk i rummet utan att den skulle bli varm. Mina fingrar är som isbitar och tro det eller ej elementen är faktiskt inställda på den högsta nivån. Jag sitter med halsduk på men det är ju modernt nu för tiden så det gör inget om jag ser lite gangsteraktig ut.

Helgen som gick blev lugn klämde i mig två öl på sin höjd. Ganska många fler kräftor och räkor lyckades jag däremot sörpla i mig. Till på köpet lyckades jag ge mig ut i skogen och finna röda små ätliga bär även kallade lingon. Suget efter en mysig heldag i skogen dök för en stund upp i mina tankar. Det var inte direkt i går jag åt en pannkaka på en mossbevuxen sten. Efter tre timmar långt letande lyckades jag även få benen att springa i 40 min. Att jag på något sätt även tog mig fram hela 7 km på söndagsmorgonen är för mig en gåta. Det är kraft i mina buggar med andra ord. *skrattar*

Idag blir det en halvlugn runda på 6km innan lite styrekträning. Jojo tror inte ens hon orkar 3km men jag ska få henne på andra tankar. Ja jag har gått och blivit en träningsguru. Det ska bli andra bullar av min halvslappa mage. När lönen har landat på mitt bankkonto är det jag som styr cykeln mot Valhallabadet. Måndagar ska bli min heliga morgon. Simning i 50 min innan jobbet. Hur många tror jag klarar det?

Det är fortfarande öppet för afterwork på fredag vi är som vanligt tre tappra krigare och några som halkat ett par steg bakom. Med andra ord kan vi tillslut bli ett ganska stort gäng. Det blir nog endel drinkar som rinner ner i halsen. Gaaatt!

Nu lunch!

3 kommentarer:

  1. Mm.. där ser vi ju hur det gick med det.. ;) Men vi var iaf DÄR och tränade, alltid nåt!
    Jag kan ju skylla på att jag behöver rejält med underhudsfett på "andra kontoret" för att inte frysa ihjäl... :D

    SvaraRadera
  2. Jo haha men nästa tisdag är det du som iaf försöker springa första halva rundan. Det är okej om du går i monsterbackarna det går nästan snabbare ;)

    SvaraRadera
  3. tina,tina,tina, att bli av med magen, sluta drick sprit ett tag ;) och fortsätt träna som vanligt. sen på lussevakan, ser vi vem som är tightast ;) HAHAHAHA NU jävkar har nya livet börjat. vaknar med träningsverk i magen 3 dagen i rad... it´s niiiice

    SvaraRadera