onsdag 25 april 2012

Det kommer flera

Tänder på inmarsch. Inte bara en utan fyra små gaddar är på väg att bita sig genom min lilla hjältes tandkött.

Det både märks på humöret och känns i pannan. Kroppstemperaturen är en aning högre och tårarna sprutar med jämna mellanrum. Om jag kunde skulle jag ta allt ditt onda och spola ner det till avloppsmonsterna.

Dagarna består inte bara av avskyvärda stunder utan även många glada och minnesvärda tillfällen. Min lilla loppa har t.ex. stylat lite och sagt sitt första ord. Ja om man bortser från mamma och pappa.

Idag tittade vi som vanligt ut genom fönstret i vardagsrummet. Vi brukar spana in bilarna på gatan, en och annan lastbil, traktor eller granne. Plötsligt får Teo syn på lampan i fönsterkarmen och utbrister "mpaaah". Eftersom exakt samma procedur utspelade sig igår antar jag att det inte var helt slumpartat.

Annars tilltalas det mesta nu för tiden med bababa eller dadada. Jag förstår självklart direkt vad det är han babblar om. Inga konstigheter!

Dagen till ära fick jag visa legitimation på Systembolaget. Osminkad med banankladd på jeansen. Inte en dag över tjugo. Underbara onsdag!

4 kommentarer:

  1. Ja man önskar att man kunde ta bort det onda från de små. Har tänderna spruckit igenom tandköttet? :)
    Alwa har "bara" sina 2 men väntar spänt på de i överkäken.

    Gött att få visa leg på systemet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns inte om jag svarade men en är iaf igenom
      nu, ev två. De kommer i klump. Det rinner saliv ständigt. Haha.

      Radera
  2. Japp huggtänder överallt!! Nu har L fyra tänder, den ena har precis spruckit igenom.

    Väldigt jobbigt när de har ont. Frustrerande att inte kunna göra något.

    Trodde helt klart att T:s första ord skulle bli den där nationalen... ja den där national-boken som ingen jä*el kan stava till!!!

    Just nu hänger jag o L i soffan, han ligger o snarkar på mitt bröst.

    Coolt att han säger lampa :) hihi Så stora de börjar bli våra minimänniskor :)

    SvaraRadera
  3. SÅ SÖT han är!!

    sv: Jasså? Ja, men kolla upp det då... men det kan ju bara vara nåt han "fått för sig" också. Man vet ju aldrig med dessa små :) Kram!

    SvaraRadera