fredag 13 april 2012

Kors i taket!

Äntligen lite egentid, kaffedrickande och soffhäng. Det är inte helt enkelt att få en liten terrorist som hela tiden ska ställa sig upp i sängen att sova. Envisa unge! Det söta är att han skäller på mig med diverse bababo-mama-bapa- ramsor som att han vill tala om att han inte alls vill sova. "Dumma mamma! Varför måste jag lägga mig nu. Jag vill ju leka, öva och vara med". Enträgen morsa vinner alltid tillslut! Jo men det kommer bli intressanta år framöver.

De senaste nätterna har vi tyvärr inte haft besök av någon skönhetssömn direkt. Mardrömmarnas återkomst har invaderat den här sidan av Göteborg och varje kväll/natt vaknar liten och är hysteriskt ledsen. Undrar jag vad det är som spökar i huvudet denna gång. Jag vet inte hur det är för er del men varje gång Teodor haft en period av oroliga nätter med "drömmar" följs de alltid av ett eller annat framsteg i utvecklingen. Hoppas bara att de inte blir för långvariga. Vi har nog med att han vaknar och envetet ska ställa sig upp i sängen hela tiden även på natten.

Idag var jag och T och hämtade hans nya räzermaskin. En extrahypad lära-gå-vagn från Brio. Självklart har jag redan lyckats snickra ihop denna skönhet. Den tekniska svårigheten på själva monteringen var oerhört hög men är man ingenjör så klarar man det mesta ;) Han har till och med tagit några längdmeter med den och jag tror den får tummen upp. Om inte annat är den ganska fin för ögat. Grönt är skönt, eller vad säger ni?


Hoppas ni får en fantastisk helg. Jag ska på klänningjakt så har ni några tips på vart jag ska börja leta, tveka inte utan hör av er!!

5 kommentarer:

  1. Wilma är precis likadan! Så fort hon vaknar till lite grann så ställer hon sig upp i sängen. Ibland är hon inte ens vaken.

    Fin vagn :) Kul!

    SvaraRadera
  2. sv: Nu så tror jag nog att hon börjar bli bättre. Hoppas på det iallafall!

    Haha.. ja.. men tur att de har blöja som fungerar som stötdämpare! Haha!

    Ja, det får vi testa. Så bra med lite mat- och mellanmålstips :) Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Tråk med dessa nätter du skriver om. Hoppas de försvinner illa kvickt... ja menar alla behöver ju sin beautysömn så man inte skrämmer sin omgivning :)

    Asså den där gåvagnen var den snyggaste jag sett!!! Urball! Har aldrig sett innan. Vart har ni hittat den? Lucas har en svart/vit som fortfarande ligger nerpackad i kartongen... den hoppas på att få användas... men va vet vi.

    Hoppas ni har en skön helg! KRAMEN O PUSSEN

    SvaraRadera
  4. TACK!
    Hittade du nån klänning då? :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med nätterna! Utvecklingssprången kan vara skitjobbiga rent ut sagt... Roligt att lillen har tagit sina första krypsteg!! :)

    Kram på er

    SvaraRadera