tisdag 10 april 2012

Tisdagsrusk

Mindre bra uppdatering av mig men vi har åter varit på resande fot. Nu är vi tillbaka i ett regnigt Göteborg. Usch och fy vart tog det strålade vårvädret vägen?

Det är väl några som är nyfikna på hur premiärturen på tåget gick. Det är med stolthet i mitt hjärta som jag med gott samvete kan tala om att han faktiskt verkar vara gångbar i de flesta miljöer. Jag lyckades dessutom pricka in vilostunden både dit och på hemresan så det var "endast" knappt två timmar som jag behövde underhålla min lilla terrorist. Inte helt skrikfritt såklart men jag fick hjälp av några vänliga passagerare när ljudnivån blev för hög.

Annars spenderar jag dagarna med att följa efter min lilla klätterapa. Det är numera jag som är svansen. Inte en lugn stund. Han börjar bli riktigt snabb nu och utmanar sig konstant mot nya höjder. Ibland förvånar det mig hur långa de där små armarna kan bli. Ingenting är onåbart. Nu längtar jag lite till han lär sig sätta sig ner själv. Känns som att det kommer bli lite mer säkert och att man då kanske inte hela tiden behöver finnas till på en armlängds avstånd. Eller är det jag som är en kycklingmamma?

Nej nu är det dags att njuta av lugnet och dagens första kopp kaffe för snart vaknar besten igen.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att resan gick bra!!

    Och visst blir det lättare när de kan sätta sig själva.. Wilma har precis nu börjat att förstå hur man sätter sig ner själv. Ibland går det riktigt bra, till och med ;)

    sv: Det räcker långt med mamma och pappa... Snart bubblar det nog fram massa och då är det aldrig tyst sen, hahaha!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att resan gick bra :)

    Ja man ska väl egentligen hålla sig borta från stora folksamlingar men har blivit mycket sånt nu i Påsk. Men idag har hon varit en ganska glad och nöjd tjej. Morfar har varit barnvakt så jag har kunnat pusta ut lite :)

    Har ni haft en mysig vistelse på din hemmaplan? :)

    Kram

    SvaraRadera