tisdag 17 april 2012

Snöfall

Imorse när jag slog upp mina ögon vaknade jag till vitpudrade takåsar men nu skiner solen från klarblå himmel igen och jag hoppas det ska förbli så. Vi ska snart ta vår räzer och glida iväg på "kom och var med rytmik". Det är första gången vi går dit så det ska bli spännande och se hur det är.

Passar på att göra en liten uppdatering innan. Det är inte ofta det ges utrymme till lite kvalitetstid med bloggen. Dagarna pinnar på i fullfart och inte en stund är lugn. Det roliga som hänt är att Teodor allt mer väljer att krypa till saker. Speciellt om de är inom bara några kypstegs avstånd. Detta utesluter dock inte att han fortfarande ålar en hel del. Annars går mamma och pappa på repeat! Tjatigt men underbart.

Till helgen ska jag på möhippa och det är första gången jag kommer att vara ifrån Teodor en hel dag. Det kommer kännas bra underligt och jag är säker på att jag kommer sakna honom en hel del trots att dagen kommer fyllas av roliga aktiviteter. Samtidigt är det bra både för honom och för mig eftersom han är en riktigt "mammagris". Snart är det dags för pappan att ta över rodret och då kan inte mamma finnas där så fort man är ledsen. Åh det är bara några månader kvar till jag börjar jobba. Var har alla månader tagit vägen?

Veckan som är kvar har vi planer inbokade varje dag. Känns bra då både jag och Teodor blir ganska less på varandra om vi är hemma en hel dag. På torsdag ska äntligen mitt svintorufs till hår få sig en välbehövd skönhetsopereration. Några dagar/veckor för sent men man få vara glad när det väl ges utrymme. Under tiden ska T passas av sin faster. Blir ett litet smakprov för liten inför kommande bröllopsfest om några helger. Då är det dock min mamma som ska vara lektant. Mormor kommer ha att göra dagen igenom. Var så säkra.

Ni var några som uppskattade mitt tips på "ostkaksmellis" så jag tänkte tipsa vidare om några recept på maträtter som mitt lilla troll gärna mumsar i sig om intresse finns.Titta in lite senarei veckan så kanske jag hunnit lägga in dem. :)

Ta hand om er.

1 kommentar:

  1. Tips på mat mottages gärna ;)
    Hoppas ni får en härlig dag! Stor kram

    SvaraRadera