söndag 1 april 2012

Premiäråk

Imorgon bär det av söder ut mot Skånelandet och min underbara mamma. Det innebär även premiär för tågluffning med min lilla terrorist. Håll alla tummar och tår för att det ska gå bra. Smart som jag är har jag självklart laddat med leksaker, böcker, mat och annan nyttig underhållning för att kunna distrahera min sötnöt när humöret börjar tryta. Mitt jackärmsess är ajfånen men den tar jag bara fram i nödfall. Nej men det här kommer gå bra. Inga problem alls. Jag är inte det minsta orolig. Det kommer bli minst sagt intressanta timmar. Snälla någon se till att tåget går enligt tidtabellen annars vet jag inte vad jag tar mig till.

Vi lever och mår bra. Liten börjar bli stor och dagarna spenderar han numera mest med att öva sina nya färdigheter om och om och om igen. Det går av bara farten. Soffan, bokhyllan, tv-bänken, lådor, diskmaskinen. Ingen går säker. Som så ofta när man tar små steg ut i stora världen går det inte endast framåt utan ibland åker man även på bakslag. De små fötterna hänger helt enkelt inte alltid med i svängarna men skam den som ger sig. Imorgon är det nya berg som ska bestigas var så säkra.

Tack snälla för alla gratulationer gällande vår framtidsinvestering. Det känns helt fantastiskt roligt och vi ser fram emot många mysiga minnesvärda stunder i vårt nya palats. Självklart kommer jag berätta mer om huset om intresse finns? Jag kommer dock troligen att vänta med att lägga ut bilder på hur det ser ut inuti till efter inflytt. Främst för att jag respekterar de nuvarande ägarnas privatliv men även för att vi vill sätta vår egen prägel på rummen. Det kommer däremot med säkerhet att bli en hel del tjatande om inredningsdetaljer, möbler och annat fint. Ni får helt enkelt säga till om ni tröttnar.

5 kommentarer:

  1. Klart vi vill se och höra allt om flytt och möblering :) Blir bra det!

    Lycka till på resan med terroristen, hihi!

    SvaraRadera
  2. Detta låter spännande! Måste bli uppdaterad om hur de gick ;) hihi.. tror terroristen kommer att sköta sig alldeles ypperligt :)

    Kul att de händer så mycket hela tiden. Heja T!!! Kör med mamma du ;) O grattis igen till hus! Avis, ja...de är jag allt :P Men shit va skönt för er, de är ni värda! Helt klart. kram o puss

    SvaraRadera
  3. sv: Hahaha... jaa... jag håller med. Är allergisk mot sär skrivningar och fel stavningar, det är så hämskt ;))) Haha...

    Ja, men det låter ju inte helt fel med en resa i höst! Är nog bästa tiden att resa på, tycker jag. Under våren och sommaren vill man ju vara här hemma!

    Jag tycker att det var riktigt bra schampo! Matrix Biolage är ju grymt bra också, brukar också använda det. Men som du säger så är det väl bra att byta ibland :)

    Då förstår jag att det börjar bli lite trångt.. vi har ändå en trea! Hur stort är huset då? :) Ja, det är ju nästan det bästa det.. att kunna vara ute i sin egen trädgård! Kram!

    SvaraRadera
  4. Självklart vill jag höra en massa om huset och prata om inredning och allt vad hus innebär :)

    Hoppas redan med T gick bra?
    Hur länge ska bi hälsa på mamma/mormor?
    Kram

    SvaraRadera
  5. klart vi vill seeee :D ååh så skoj !! är så glad för er skull och lite avundsjuk såklart ;) hihi. KRAM

    SvaraRadera