fredag 30 mars 2012

Jag är med ....


....HUS!!!

Plötsligt händer det. Igår skrev vi på kontraktet och om drygt tre månader flyttar vi in i vårt gula lilla radhus. Ja litet och litet det är 133 kvadrat att fylla med smakfull inredning. Bäst av allt är att det bara är att flytta rakt in. Möjligen lite finslip på ytskikten. Målning och fix med trappan men annars är det i toppskick.

Köket är iofs inte vitt. Jag har alltid drömt om ett vitt stilrent kök men vi ska bo in oss lite innan vi beslutar oss om vi eventuellt ska spruta luckorna eller låta det vara som det är. Att riva ut det är inte riktigt aktuellt eftersom det är ett ganska dyrt kök och skulle kännas lite som att kasta pengar i sjön. Behöver jag säga att jag redan går och funderar på inredningsdetaljer, möbler och mycket annat fiff? Kan man längta ihjäl sig?

8 kommentarer:

  1. Åhh vad roligt, STORT GRATTIS! Vet känslan precis, man har typ möblerat klart redan när man skriver på kontraktet =)

    Men berätta mer om huset!! Blir ju jättenyfiken på vad det är ni slagit till på såhär fort! Och skönt att slippa storrenovera, vi har ju en del att pyssla med, men det kan ju vara roligt också.

    Hoppas ni får en toppenhelg! Vi ska åka till storstan och lyxa på hotell, helt barnfria. Skönt, men gud vad jag kommer sakna henne, även om det bara är två dar!

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad roligt!! :D 133 tycker jag låter alldeles lagom.. jag brukar tänka "fy vad mycket ytor att städa" när folk bor så himla stort :P

    SvaraRadera
  3. Underbart! Grattis! Vad roligt! Jag vill också... ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis, grattis, grattis :)

    Jag känner igen den känslan. Man går som på moln och bara längre efter att flytta in :)
    Vart ligger radhuset? Är det nära till stan och så..

    Åh är så glad för din/er skull. Som ni letat <3

    Ha en mysig helg vad ni nu ska hitta på?
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hurra! Stort grattis! Jag ser fram emot fina bilder på bloggen! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. men tjohooooo ! GRATTIS :D vart blev det, inte här i närheten kanske ? ;)

    SvaraRadera
  7. åh fy va dålig jag har varit på att kika in här... Men nu kunde jag inte hålla mig längre...

    Jippi jippi jippi!!! Hoppar högt av glädje :) Shit va kul!!! Äntligen har ni hittat ert palats. Klart du får tjata om inredning :) De gillas :) hihi..

    varma kramar

    SvaraRadera
  8. Nejden Gud vad roligt!! äntligen hittade ni ett som passade, Gud vad roligt till sommaren också. Var blev det någonstans? Inte för långt bort så vi kan ta en promenix va? ;)

    Tack för raderna hos mig, som du lämnade när Elias kom till världen.
    Lycka till med tågresan, kramar från oss

    SvaraRadera