fredag 23 mars 2012

Liten apa

Då var dagen kommen. Nu har Teodor knäckt koden även för de lite högre möblerna. Nu reser han sig snart i tid och otid. Än är det inget evighetsprojekt men jag vet att det kommer eskalera inom snar framtid. Han kommer bli bättre och bättre dag för dag.

Dagen har gett oss vårvärme och termometern vid korsvägen visade 17 grader i friska luften. Underbart!
Jag och Teodor tog en gungtur innan vi styrde räzern mot ICA. Där införskaffade vi oss lite fredagsgott. Bl.a. två smarriga desertostar av den lite dyrare sorten.

Väl hemma efter ett pitstop i solen insåg jag till mitt förtret att en av ostarna inte hoppat ner i kassen från kassabandet. Typiskt! Ringde till affären men det var inget kvarglömt så klart. Osttjuven hade redan hunnit vara framme! Så ikväll är det någon som mumsar på en mycket god gratisost. Det borde vara jag!
När sambon sedan kom hem snörade jag faktiskt på mig löparskorna och gav mig ut på en liten runda. Friheten när benen bär och man bara glider fram är obeskrivlig.

Kände mig ganska duktig där jag forsade fram på Göteborgs gator. Tyckte folk tittade lite underligt men vem gör inte det på en galenpanna som är ute och springer kl fem en fredag?
Väl hemma märkte jag att inputen till hörlurarna glidit ur sin kontakt och jag hade spelat musik för halva stan. Tyckte väl att det var lite dött i ena luren. Jo men så att eh....

Nu är det äntligen helg. Sonen sover. Sambon sover och jag har myst ner mig under filten i soffan. Benen värker sådär lagom gött efter rundan och jag känner mig lycklig rakt igenom. Jag har en bra känsla i kroppen. Det känns som att det kommer hända något stort snart. Undrar jag vad det kan vara :)

Trevlig helg fina ni!

2 kommentarer:

  1. Se där ja... snart är det ett evighetsprojekt - jag lovar ;)
    Haha... trevligt av dig, tycker jag, att dela med dig av din musik!!

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande att något stort ska hända :) nyfiken i en strut som man är. Haha.

    Jag måste ta mig i kragen och börja träna igen. Har lagt till mig på latsidan. Dåliga jag.
    Varför alla tittade på dig när du susade fram på Göteborgs gator måste ha berott på din utstrålning.

    Kramar till er

    SvaraRadera