måndag 12 mars 2012

Ny dag!

Ny vecka. Den här veckan är inte riktigt lika fullbokad som förra. Känns ganska skönt att den är öppen för nya äventyr som bara dyker upp från det blå då och då. Idag ska jag och T iaf ta en skön promenad i vårvädret tillsammans med V och hennes mamma. Termometern visar elva grader i luften. Tyvärr är det ett molntäcke som täcker solen så vi får klara oss utan den om det inte spricker upp framemot lunch.

Helgen spenderade vi hos Teodors farmor. Det gick riktigt bra och han somnade som "vanligt" i resesängen. Än har det inte skett några framsteg i krypningen. Han går upp i krypställning nästan hela tiden. Står där och vaggar lite. Tar kanske ett litet krypsteg med benet. Om han inte ställer ner fötterna och "reser" sig på alla fyra men sen tar det tvärstopp och han slänger sig på mage och ålar istället och tro mig det går fort nu för tiden. Idag såg jag möjligen en tendens till att en liten hand är på väg att lyftas men det var nog bara en tillfällighet. Ja om och när han tar sitt första krypsteg innan han lär sig gå får den som lever se. Jag väntar med spänning! Viljan verkar ju iaf finnas där.

Annars verkar jag ha fått lite bloggtorka. Har inga som helst idéer vad jag ska skriva om och känner ingen lust direkt heller. Det är därför det är ganska glest mellan inläggen. Får se om lusten kommer tillbaka. Jag tror jag är inne i en lite halvtråkig period just nu. Det känns som att dagarna bara rullar på men man får inte ut så mycket av dem. Jag bara är. Om bara det där huset kunde infinna sig så man fick något att se framemot och framförallt något att planera och pyssla med :)

Nej nu skriker Teodor(a) sina finaste prinsesseskrik. Dags att underhålla sonen!

1 kommentar:

  1. Ja, vem vet? Han kanske hoppar över krypningen? Fast å andra sidan har han tid på sig att träna på det ett tag till ju... Det kommer nog :) Det är bara så synd om dem när de så gärna vill så mycket mer än vad som går... fast det är ju bra att de strävar framåt, hihi. Kämpar, kämpar...

    SvaraRadera