måndag 26 mars 2012

Måndag!

Omställningen till sommartid gav mamman sovmorgon då liten vaknade klockan åtta. Inte helt fel. Om ni frågar mig får det gärna fortsätta så. Nu sover min hjälte igen. Det gäller att vila upp sig eftersom det snart i vanlig ordning på måndagar är dags för att använda sångrösten på babyrytmiken.

Idag kan jag definitivt konstatera att Teodor fattat vinken med hur man sätter sig själv från mageläge. Hittade honom i spjälsängen precis med ett barnsligt stolt flin på läpparna. Krypningen har jag dock tappat hoppet om :) Han flyttar händerna lite ibland och benen något litet steg men annars verkar han nöjd med att åla och det går i faslig fart när han väl fått syn på något spännande. Klättra och ställa sig upp är ju kul det med men han håller sig faktiskt till de lite mindre farliga sakerna så som soffpuffarna eller att klättra på oss. Kan det vara så att han redan är riskmedveten? Troligen inte! Nej lat är nog snarare svaret på den frågan.

Igår hade familjen en heldag med massa olika aktiviteter. Vi började på IKEA med lunch och hela kittet. Efter det färdades bilen mot Barnenshus för inhandling av bilbarnstol. Eftersom de haft kampanj i helgen var såklart stolen vi funderat på slut i lager. Bilstolsletandet följdes sedan upp av en husvisning och då vi ändå skulle titta på ett annat hus lite senare på dagen passade vi även på att smita in hos några vänner i närheten och ta en fika. En kanondag helt enkelt. Ni kan tro vi var helt utslagna när vi kom hem.

Även denna vecka bjuder på ett fullsmockat schema med lunchdejter, träning och mycket annat skoj. Det är fullt upp helt enkelt. Säkert klämmer vi in en eller två husvisningar med. Jakten är ännu inte över!

1 kommentar:

  1. Underbart med sommartider ju! Jag bara hoppas att det håller i sig detta... hihi.

    sv: Jaaa... man känner sig lite handikappad utan internet. Är såå van att det bara fungerar. Haha. Är ju egentligen inte alls längesen man inte hade det så, utan var tvungen att ringa upp, det gick hur segt som helst och man fick inte vara ute för länge för då blev det för dyrt. Det ändras så snabbt allting!

    Haha, jag har fått med mig att katten säger nåt mjau-liknande, ja, hihi... Kram!

    SvaraRadera