måndag 19 mars 2012

Måndagmorgon!

Ny vecka, nya möjligheter. Dags att ladda med ny energi!

Helgen som gått har jag verkligen haft absolut noll energi till något. Har kännt att kroppen varit urladdad och varit allmänt less på det mesta. Snäst åt sambon och inte haft lust till något. Kan det var lingonveckan som är på gång?

Därför har jag inte jättemånga spännande saker att berätta om :) Vi var på babysim i lördags och Teodor blev i vanlig ordning ledsen efter en stund. Det är inte vattnet i sig som är problemet utan en kombination av att det krockar med hans "normala mat och sovtid samt att det är måna nya människor och hög ljudnivå. Mitt lilla pyre är en nyfiken men känslig kille och han blir lätt rädd om någon han inte känner igen tittar lite för länge eller kommer för nära. Nästa lördag är iaf sista gången och då är det ett eventuellt dyk som står på agendan. Spännande!

VI var på tre husvisningar igår och det är eventuellt ett hus som vi ska buda på. Vi vill dock läsa igenom besiktningsprotokollet ordentligt samt ta en ny titt i lugn och ro då vi igår fick stressa igenom visningen eftersom vi kom lite sent. Efter husvisningarna var jag och kollade på mitt innebandylag när de spelade match då jag lovat att sitta i seket. Förlust tyvärr :( Riktigt matchsugen blev jag dock. Åh vad jag längtar till hösten nu. Då blir det till att återgå till det vanliga med matcher och träningar och det ska bli så kul.

Igår gjorde faktiskt Teodor framsteg i krypningen och tog små minikrypsteg. Innan har han vägrat flytta på händerna men igår såg vi flera gånger att han flyttade handen framåt. Heja heja! Bäst går det när han inte har något på benen eftersom det inte är lika lätt att åla då. Idag på morgonen satte han sig dessutom själv för första gången från mageläge. Om det var en tillfällighet eller inte vet jag inte men han har varit nära flera gånger innan.

Idag är det dags för babyrytmik igen och efter det ska jag promenera ner på stan och leta vårjacka. Det ska bli över tio grader i veckan och jag är i stort behov av en ny. Har spanat in några på nätet i helgen så det blir till att testa om de ser lika bra ut i verkligheten.

Hoppas ni får en bra dag!

Update: Plötsligt låste sig nacken och nackspärren är ett faktum. Grattis till mig! Tips?

7 kommentarer:

  1. Åh, såna där svackor har man ju titt som tätt. Det är nog bara mänskligt! Vad spännande med flera husvisningar, hoppas att det känns bra om ni får titta igen. Man behöver få smyga runt i sin ensamhet, planera, fundera och nästan möblera i huvudet för att känna om det är ett hus som passar just oss. Lyckat till =)

    Det är en hel massa renovering av ytskikt i huset, det är byggt 1950 och delvis renoverat i början på 1970, så det är fantastiskt vackra tapeter sen dess =S Köket måste rivas ut så småningom (det är rätt slitet, men fullt funktionellt till att börja med) och badrummet behöver också en makeover. Men vi tar det lite åt gången, vi har ingen stress över att allt ska bli klart på en gång. Det är 130kvm boyta, fördelat på två plan med kök, vardagsrum, "salong" och badrum med dusch nere, och tre sovrum, badrum och klädkammare uppe. Källare på 75kvm med garage, tvättstuga, pannrum, hobbyrum och förråd. Alldeles lagom stort för vår del! Har en liten blogg på gång om huset, tänkte ha den som renoveringsdagbok. Du ska få länken bara jag är nöjd med den =)

    Hoppas ni får en bra start på veckan!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att han börjat krypa. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas också det är den så kallade 3 dagars febern, så det går över snabbt. Hon har legat på mig halva dagen idag och sovit. Man får inte mkt gjort då :)

    Jag har köpt nässpray och det är hur bra som helst..

    Snart kryper T. Jag lovar. Alwa började precis likadant. Några dagar efter så satte hon iväg på alla fyra i full kareta :) Njut av lugnet ;) hihi

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad kul att han snart kryper! Är ett stort steg :) Och kul att titta på hus! Vad letar ni för slags hus? Landet, radhus eller vad?

    SvaraRadera
  5. Hallå där alla falukorvar, chorizos o prinskorvar!!! Sessan o lillprinsen här! :)

    Först måste jag bara komma ihåg o säga att jag diggar verkligen bilderna på lillkorven som du la upp för ett tag sen :) När han sitter i sin stol :) urskön kille med sin mammas... eller ja menar pappas drag.

    Shit va kul med bad, L älskar de! Men tyvärr har de nu gått ett gäng veckor sen sist pga PEG o annat som kommit emellan :P

    En hormonstinn morsa! AKTA ER!!! Du är alltså inte så lätt att tass med... ok... skickar en liten medlidande tanke till the guys o en förstående tanke till dig :)

    Så palatset börjar ta form?! ;) Inte lätt de där, som att leta efter en nål i en höstack.

    Nu är T på gång, framåt ska han! Hihi... skön kille de där o va häftigt att se kan jag tänka mig.

    Här har jag varit lite frånvarande utanför min egen bloggvärld. Dålig på att läsa o kommentera. Ibland gluttar jag in men hinner inte alltid skriva. Blir ju lite saknig o måste få liten martina-dos. Snacka om HÖG efteråt!

    Vi har haft tuffa dagar. De gick för långt häromdagen... skriver inte mer om de här. Du frågade om att operera in en infart; port a cath... ja de har vi diskuterat o kommer fortsätta prata om de i veckan. Kanske blir så... vi får se.

    Varma hotdog kramar till er mina sköningar <3

    PS. jag kan tänka mig att du är som en tromb på planen, ingen går säker!!! Kör hårt tjejen! DS

    SvaraRadera
  6. Åh, hoppas så för er skull att det går vägen med hus nu! Så kan vi beklaga oss över allt byggdamm tillsammans sen =P Vi känner också lite så, att trots att det är mycket renovering så får vi ju göra det precis som VI vill ha det!

    Skönt med plus på skattekontot! Även om det går plusminusnoll med sambon så är allt bättre än minus =P Här hemma får vi tillbaka båda två, så himla skönt!

    Kram!

    Oh, just ja, här kommer länken till husbloggen. Den kommer nog vara lite inaktiv tills vi börjar flytta, men den finns där i alla fall =P

    http://livetpavillavagen.wordpress.com

    SvaraRadera
  7. Skoj med framsteg =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera