tisdag 6 mars 2012

Tisdagmorgon

Hej alla glada och mindre glada mänskliga varelser. Hoppas helgen behandlat er väl. Vi hade en kanonhelg men mysigt sällskap. Både Malleballe och Jesus visade sig från sin bästa sida och Teodor mådde som en prins när han fick extra mycket uppmärksamhet från samtliga håll.

Husvisningen visade sig vara ett bottennapp så vi är återigen ute på marknaden och letar frenetiskt efter det optimala objektet. Undrar när det ska bli vår tur? Känns lite uppgivet för tillfället. Snart snälla!!!!

Veckan bjuder på många äventyr för både mig och lilleman och man kan lugnt säga att vi har fullt upp. Kul när det händer lite saker även om det kan vara skönt ibland med en "bara-vara dag". Den har vi på fredag! Känns som att energin åter har infunnit sig. Den främsta källan är nog att våren är på väg och solen skiner nästan varje dag. Att det är ljust när man vaknar är bara det oerhört  uppigande i sig. Underbart!

Att jag dessutom börjar känna igen min kropp efter att jag avslutat amningen gör nog sitt med. Förstå mig rätt för jag är oerhört tacksam och glad över att ha kunnat amma Teodor så länge och komplikationsfritt men det är skönt att äntligen kunna var "jag" igen. Att ha möjligheten att smita iväg utan att känna mig låst.

Som vanligt trummar Teodor på. Det senaste är att spotta lite fint när man dricker vatten eller välling. Att dra upp haklappen "över" huvudet och försöka slicka upp det som hamnat på den samt skälla på mamma och pappa när han missnöjd och tro mig det händer ganska ofta. Både krypning och "klättrande" är på gång. Han har gått ministeg med benen men förstår fortfarande inte hur armarna fungerar utan kastar sig mer fram vilket har resulterat i endel "faceplants". Han ställer sig ofta i krypställning och gungar lite lätt innan han kastar sig ner på magen och ålar vidare. Fegis!

Igår var han halvvägs upp för TV-bänken Bäst just nu förrutom att gå när man håller honom i händerna är att stå och "försöka" gå längsmed saker och självklart riva ut allt man kan från bokhyllan. Jo men vi har fullt upp här i väster!

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt att det är ljust ute när man vaknar :) man blir så mycket piggare. Fråga Alwa ;) hehe

    Vilka ljud de kan få ur sig nu. Alwa skriker riktigt höga toner när ho är missnöjd över något. De testar väl mamma och pappa nu och se vilka reaktioner de får?

    Vad har ni för er på er fullspäckade vecka?
    Och hur går det med T om nätterna? Jag har fått Alwa att "bara" vakna 1 gång för mat så nästa steg är att sova hela natten. Men det tar på krafterna :)

    SvaraRadera
  2. Snart, snart så är det våran tur!! :)
    Får man fråga vart ni tittar på hus någonstans? Vi tittar bortåt Landvetter hållet :)

    Hoppas att ni hittar något som faller er i smaken snart, kramar

    SvaraRadera
  3. åh var bara tvungen att kika in... du vet man blir ju lite saknig när man sitter här mellan samma fyra väggar. Kan nog varje centimeter av detta rummet snart. L kräktes idag igen :( bakslag. Ja jag behöver ju inte säga så mycket mer... du förstår säkert. Nu är de jag som har beslutat att jag inte kommer att börja jobba förrän i augusti. Skulle ha börjat nu i slutet av mars (två dagar i veckan). Men här är en stressad mamma som inte orkar. Som ligger o kravlar på botten o chippar efter andan.

    Jag ser T framför mig o ler... hihi de låter så roligt!

    Förstår dig när du säger att du fått tillbaka dig själv! Skönt att de fungerat så bra!!

    varmaste kramarna o allt de där tramset som du säger ;) PÖSS

    SvaraRadera