onsdag 30 januari 2013

Photoshoot

Igår var min lilla kille fotomodell för en dag. Eller ja dag och dag det var väl över på en 20 minuter sisådär. Kort och gott det var fotografering på förskolan. Att hans föräldrar trodde att det var idag det skulle plåtas är ju en helt annan story. Jag skyller allt på förskollärarna eftersom de sagt onsdag, men man borde kanske själv kunna läsa sig till att den 29 januari var just igår. En tisdag. Jodåsåatte. Han hade ju inte direkt de kläderna jag hade valt till en supermodell men det var ju tur att han inte hade en såsig gammal urtvättad tröja på sig. Nu väntar vi spänt på bilderna. De kan ju ha blivit allt annat än lyckade.

Annars händer inte så mycket på den här sidan landet. Det var kallt med ljus, fin snö sen blev det slaskigt och halt och nu är det bara tråkigt. I helgen fiffade vi iaf lite i vårt arbetsrum/övernattninsplace. Lite annat smått än bara en arbetsyta hängde visst  även med hem från IKEA. Vet inte hur det lyckades hitta ner i vår vagn men de har bra spänst i sina ben de små rackarna. Nu är jag bra sugen på att inreda övriga ytor med.

Den här veckan är min sista 100%-are på ett halvår. Mysigt ska det bli att få vara hemma med liten (stor) kille varje fredag. Bra tycker även mina "onaturliga" lokala kroppsavvikleser som smygit sig fram lite varstans då jag "missar" fredagsfikat.Winwin helt enkelt!

Hoppas ni har en bra "mittiveckandag". Glöm inte att le!

3 kommentarer:

  1. Haha skyll du på fröknarna att du blandade ihop dagarna ;)
    Alwa har redan tagit bilder på dagis men vi blev inte alls nöjda. Kunde ha tagit bättre bilder själva. Alwa ser mest frågande ut - varför ska jag behöva stå still så länge liksom.
    Skönt med lediga fredagar. Jag hade det i början när jag jobbade. Saknar den lediga dagen tillsammans med Alwa.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mysigt med förskolefotografering! Blev säkert superfint :)

    SvaraRadera
  3. OJ hur tusan kunde du missa något såååå viktigt!!! YTA är ju de enda som räknas!! Asså hur ska de gå?? Kan man ta om bilderna tror du?? ;)

    De där IKEA stället, jag fattar inte. De är precis som att folk går o smyglägger grejer i vagnen o vipps så är man igenom kassorna o hinner inte ens blinka eller för den delen lägga tillbaka grejerna! Pust, de tar på plånboken!

    Här har jag torsdagshäng. Jag är ledig en dag i veckan o de är sååå skönt! Jag är hemma mån eller tis. Peter är hemma fredagar. Passar oss perfekt :)

    PUss på dig bönan

    SvaraRadera