tisdag 22 januari 2013

Vårfunderingar

För er som undrar är minimonstret på bättringsvägen. Utslagen är nästan borta vilket innebär ingen mer Tavegyl till pricken på ett tag framöver iaf. Matstatusen går framåt. Han verkar iaf sugen på att testa mat även om han vägrar inta den i vissa fall. Däremot tror jag det mer beror på trots än på brist av matlust. Han hämtar väl förhoppningsvis igen tappad vikt med tiden. Nu håller jag bara tummarna för att han ska slippa få magsjukan som tydligen går på förskolan. Usch och fy om det skulle ske. Vi hade nog av kaskader när han var sjuk (iofs kan vi inte utesluta att det var en släng av magsjuka och inte medicinskaeffekter som fick honom att må dåligt). Mår lite illa bara jag tänker på det.

Nog pratat om sjukdomar nu till något viktigare. Våren knackar snart på vår port. Jodå det kanske inte kan så tänkas när snön ligger vit på taken men snart är den här. När vi minst anar det så slår den till och bländar oss alla. Jag funderar lite över ytterkläder till liten. Gick och suktade efter skalkläderna från Polarn & Pyret både förra våren och i höstas med för den delen men eftersom vi redan hade en skaloverall till honom ansåg jag det vara onödigt att köpa något mer.

Så nu till våren hade jag sett fram emot att köpa ett fint set och kanske även en overall men till min fasa är färgerna inte alls lika fina som de brukar. Iaf inte "pojkvarianten". Jag är djupt besviken. I vintras hade de en jättefin grön jacka och även en blå variant som var ursnygga. I år har de trollat fram en ny blå jacka eller kanske är den lite mer mot det turkosa hållet. Den kan tyckas fin på nätet men i verkligheten gillar jag den inte alls. Åh vilken besvikelse. Även skaloverallen är sådär om man jämför med de som fanns att tillgå i vintras. Jag blir nästan arg på mig själv att jag inte slog till och shoppade en i förebyggande syfte.

Nu går jag bara och väntar på att det ska komma ut andra varianter av annat märke. Helly Hansen, 8848, Didrikson, Kaxs m.fl.. Om någon har erfarenhet och kan/vill ge lite råd och tips av vilka som föredras är jag tacksam för vägledning i skalklädernas djungel.

Hoppas veckan är till belåtenhet!

2 kommentarer:

  1. Vi köper po.p:s skalkläder som du vet. Men vi köper inte hela set:et på en o samma gång utan vi lappar lite. Förra våren köpte vi skaljacka o skalbyxor (första gången) o i höstas en foderjacka att ha under den till vintern + termobyxor. Nu i julklapp fick han en ny skaljacka (den marinblå) o den kommer han kunna ha hela våren, troligen sommaren o så får vi se hur de blir till vintern sen, blir ett par nya skalbyxor längre fram i vår. Hahaha... onödig info kanske, hängde du med? ;) Vi kan ju inte ha overall till Lucas för vi måste få ut sonden på ett smidigt sätt. Men kläderna är grymt bra!

    skönt att han är på bättringsvägen :) puss o kram till er

    SvaraRadera
  2. Skönt att det är påväg åt rätt håll!!

    Jag har ingen större koll... men är jättenöjd med Wilmas skslkläder från Kaxs!!

    SvaraRadera