torsdag 24 januari 2013

Plingplong!

Impulsiv som jag är ibland har jag nu investerat i en skaloverall till T. Jag gick länge och suktade efter skaloverallerna med avtagbart fleecefoder i höstas men efter noga övertalan av min kära sambo höll jag hårt i plånboken och hoppades på att de skulle hamna på rean tillslut. Tji fick jag då alla gick som smör i solsken.

Jiiiihoooo utbrast jag när jag häromdagen fick nys på en annons på PoP:s "köpochsälj"-funktion. En fin overall som knappt är använd då killen som varit ägare av den snabbt växte ur den . Några mailkonversationer senare och lite "knappa knappa, trycka trycka" är banktransaktionen avklarad och overallen på väg hem till en brevlåda nära mig.


I övrigt har vi en oerhört lynnig liten kille som går runt och är missnöjd för det mesta. Igår ringde de från förskolan vid halv ett. Teodor hade vägrat vila middag och varit  ledsen till och från hela dagen. Jaha tänkte jag det är väl lika bra att jag åker och hämtar honom. När jag ramlade in genom förskoledörren efter att ha stressat hem satt han lugnt och fint på en stol och ritade medan övriga gruppen däremot var i upplösningstillstånd. Ja han är hur nöjd som helst och pigg med, säger en av förskolelärarna förvånat. No kidding!

Jodå han gör så ibland min son. Hoppar över vilan. Blir lite smått grinig framemot matdags vid fem sen är det full pinne fram till läggdags. Jag förstår iofs personalen eftersom de säkert tänkte att han var orolig och lite ovan vid förskolemiljön eftersom vi inte varit där på länge men jag tror bara det var en helt vanlig dag av min sons mindre bra dagar. Det är säkert en sådan där utvecklingsperiod igen, eller vad tror ni? (skönt att ha något att skylla på)

Natten har varit orolig med drömmar/gnäll och föräldrarna vaknade båda med dunkande huvudvärkdeluxe. Två panodil och en stor kopp kaffe senare sitter jag här och stirrar in i skärmen. Hur min hjärna ska lyckas arbeta fram något vettigt idag är en stor obesvarad fråga. Ni ska nog vara glada att det inte är neurokirurgi jag pysslar med. Jag är iaf det!

Snart väntar lediga fredagar och kortare dagar. En semester är även på tapeten. Lite sol på nästippen ska bli underbart. Vi ska bara lyckas bestämma vart, när och hur men det löser sig troligen genom en enkel handvändning. Nemasproblemas. Ha det isigt i kylan mina vänner.

3 kommentarer:

  1. Wilma är likadan med vilan! Helt olika från dag till dag ;)

    SvaraRadera
  2. Supersnygg!!! Älskar den röda färgen! :)

    Busig T :) hoppas natten blir bättre. kramar till er finingar!

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationerna :) ja visst blir man överraskad! Jag har haft lite svårt att smälta att graviditeten faktiskt är över och att den lilla bebisen som vi har väntat och väntat på redan är här.. Det är som om hjärnan inte riktigt hann med.

    SvaraRadera