måndag 9 juni 2008

Blå blå vindar och vatten

Tre lediga dagar har bara sprungit iväg. Tre dagar jag skulle vila ut så varför känner jag mig då som en överkörd bäver? Jag vill INTE jobba!

Torsdagen bjöd på afterwork på Linnégatan. Vi blev mer eller mindre "utslängda" från placet när det stängde klockan ett. Taxi hem och sen vila kudde. Fredagen innebar bad och sol. Mindre lätt att få parkeringsplats på nationaldagen så det slutade med Näset och apberget. Om jag får bestämma blir det förhoppningsvis första och sista gången jag sätter min fot där och ja namnet talar verkligen för sig. Skrikigt skränigt och många apor att titta på.

På lördagen siktade jag mig fullständigt in på solen och gräset utanför min port med andra ord låg jag 3 timmar i gräset utanför och spenderade ytterligare 3 timmar på min balkong. Väl stekt tog jag mitt rosé stegade över gatan och klev in i fotbolls EM. Inga höjdar matcher direkt men imorgon smäller det. Goo go gula och blå!

Ryggen fick även känna på lite sol under gårdagen medan framsidan tydligen fick vänta till idag. Somliga ska visst investera i en ny TV och jag skulle ju följa med som smakråd. Ingen TV inhandlades men dock balkongmöbler. Efter att ett antal grodor hoppat ur min mun fick jag tillslut ihop allt. Sammanfattningsvis kan jag säga: Lita aldrig på danskproducering. Självklart visade de fel i beskrivningen och de korta skruvarna skruvades i där de långa skulle vara och tvärtom. Resultatet blev att träet sprack på några ställen. Lyckligtvis syns det inte och jag får väl införskaffa lite trälim och smeta över på de värsta platserna. Sketet var iaf ordet men bättre än att sola på en gammal pinnstol.

I övrigt bjöd helgen även på en stor hemlighet. Vad det är säger jag så klart inte men jag kan iaf säga att jag är glad och lycklig :)

2 kommentarer:

  1. Jag HATAR pollen.
    Helt död. Vill sova.
    Behöver sova.
    Ge mig godis?1

    SvaraRadera
  2. Sofie! Nej det går inte då blir du TJOCK..are ;)

    SvaraRadera