tisdag 24 juni 2008

Om jag fick bestämma!

Jag har blivit utmanad av Fröken P att "stoppa in mig själv i ett nötskal och blogga om vad jag skulle ge för fem olika order till omgivningen om jag kunde. Ju mer egoism, desto bättre!"

Så enkelt att till och med ett barn som jag klarar av det!

1) Utan anledning kommer jag att vinna jackpotten på lotto då någon snäll själ lämnat in en vinstkupong och skickat den till mig!

2) Helt plötsligt råkar en stenrik för mig ännu okänd släkting gå bort efter ett långt och lyckligt liv och skänka mig sitt superpalats till hus på franska rivieran.

3) På mitt underbara jobb inför man arbetstidsförkortning med två dagar och därmed slipper jag måndagsångest och fredagslängtan.

4) Någon uppfinner en dundermaskin så att man enkelt kunde förflytta sig vart man ville på en millisekund. På så sätt skulle jag kunna vara i Kina idag och i Stockholm imorgon.

5) Att alla mina önskningar gick i uppfyllelse. Inte endast det som är av egoistisk karraktär!

Nu skulle man tydligen utmana någon att anta utmaningen men jag har inte så många bloggersvänner så de som önskar anta utmaningen DO IT!!!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du väljer att åka till Stockholm om du hade en dundermaskin. Du bor ju som sagt i GBG.

    SvaraRadera
  2. Låter finfint! Om dina befallningar skulle infrias, så kom ihåg vem som utmanade dig att befalla.. ;)

    SvaraRadera