fredag 3 februari 2012

Allergisk reaktion!

Idag upprepade sig gårdagens kräkmoment vid nästan exakt samma tidpunkt efter intag av penicillin. Okej jag är ingen läkare men onekligen borde det vara ett samband mellan kräkning och medicin om det inte sker något liknande under dygnets alla andra timmar. En vanlig biverkning är nämligen just illamående och kräkningar. Allt hamnade på litens kudde och på honom så klart så det blev en ny tvättmaskin som fylldes samt bad för min prins.

Han var trött redan innan men nu somnade han utslagen i sin säng. Hoppas att han får behålla det lilla han fick i sig av amningen innan han slocknade vid bröstet. Det värker i mitt hjärta och tårarna är nära. Nu får vi troligen återgå till päckel Kåvepeninet eftersom han tålde det förra gången. Kul kul. Blir intressant att se hur mycket vi får i honom. Telefontid med läkare är iaf bokad till lite senare idag.

Ja men annars är det ännu en ny fin vinterdag här på västkusten. Solen skiner från klarblå himmel, kylan har letat sig hit, och i eftermiddag blir det nog en liten barnvagnspromenad. Nu har det gått fyra dagar sedan han fick sin första dos penicillin och även om han kräks av det så har han ändå fått i sig själva penicillinet så nu smittar han inte längre och febern är ju borta. Det blir matvarubutiken eftersom jag inte lyckades ta mig dit igår.

Fredag idag igen då! Vad händer hos er i helgen? Vi ska nog ta ett ryck och städa lägenheten. Ett besök på IKEA skulle vara behövligt för att införskaffa diverse småförvaringsprylar så vi kan få lite bättre ordning i palatset. En vända på stan och kika på vårnyheter kanske?

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Hej finingar
    Det måste vara en allergisk reaktion, och hoppas ni får ett bra svar från läkaren.

    Ikväll ska sambon och jag ut och äte med några vänner/bekanta och Alwa får stanna hemma. Hon borde väl vara så stor nu att hon kan klara sig själv?
    På lördag är det lite kalas, sen får vi se vad resten av helgen har att erbjuda :)

    Trevlig helg.
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. blir ledsen :( lilla T.... Ja du vet ju vart jag finns <3

    Igår gick vi ner till stan o satte oss på ett fik, skönt. Sen åkte vi upp till syrran o spenderade sen eftermiddag o kväll där. Idag blir de en soft dag. Ev träffa en vän... annars blir de häng här hemma. Kallt o man vill typ inte gå ut ;)

    Imorgon ska farfar o faster firas så då åker vi på kalas till Oskarshamn.

    kramar

    SvaraRadera
  3. Men uffa stackars liten :( Hoppas det är bättre nu?!

    Tusen tack för peppen! Och skönt att nån känner igen sig också...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag hade väl inte heller nån jättebyst innan jag fick Emma, men nu är det värre än någonsin =P Inget att göra åt, men man är ju lite fåfäng...

    Slutade amma Emma helt när hon var runt 8 månader, då slutade hon istort sett självmant. Först trappades det ner bitvis på dagarna då hon åt mer och mer riktig mat (först bytte vi ut lunchen, sen fick hon gröt som kvällsmål, och sen försvann mellisarna ett efter ett också). Till slut ammade jag bara innan hon skulle sova, och vid 5-6 tiden på morgonen då hon vaknade. Men när hon ätit vid 5 och vaknade igen vid 6 för att hon var hungrig kände jag att det inte var värt det, så då gick vi över på välling istället. På tre dagar hade min mjölk försvunnit helt, så hon fick nog inte i sig så mycket på slutet.

    Hon har nog sovit ungefär lika både före och efter att jag slutade amma. Nu somnar hon vid 20 och sover fram till 05-06, äter en flaska välling och somnar om till 08 då vi går upp. Ibland sover hon längre, någon enstaka gång har hon sovit till 6.30 innan hon vaknat för välling, men det händer inte ofta. Äter Teodor mycket på nätterna?

    Vi åker nästa torsdag, ska en vecka till Gran Canaria. Svärföräldrarna som bjuder =D Ska bli sååå skönt att få komma iväg, även om det inte här superduper varmt därnere just nu. Men kan nog vara lagom temperatur när man reser med yngre barn =)

    Kram!

    SvaraRadera