torsdag 16 februari 2012

Krypinlärning pågår!

Dags för mammaskryt! Håll för ögonen men jag blir så exalterad och lycklig så fort han gör nya framsteg.

Idag har Teodor gått upp i krypställning flera gånger på eftermiddagen. Saken är ju den att han redan när han ålar använder benen väldigt mycket. Därför står han inte riktigt och gungar som många små brukar utan benen pinnar på där bak. Däremot är armarna stelfrusna. Ja ni förstår ju själv hur kul det ser ut :) En gång gick han även upp och gjorde världens snyggaste yogaställning på raka armar. Han är inte så klen som han ser ut min lilla bodybuilder!

Något jag även märkt är att han har börjat försöka häva sig upp mot saker. Främst är det soffkuddarna vilka jag lagt ut som hinder i vardagagsrummet som gäller. Det är lite småhalt på parketten bara så han glider snabbt tillbaka igen. Talet verkar även det vara på väg att släppa! Det händer mycket på en gång. Det är inte kostigt att nätterna är oroliga med en gnyendes liten kille som gärna helst ligger ihopkurad i fosterställning i min famn. Spännande vad som händer härnäst. Ni hänger väl med trots mitt tjatande?

3 kommentarer:

  1. Hallå :-)
    Har gjort om min blogg så din senaste kommentar har försvunnit ut i cyberrymden.

    Så T ålar sig fram i full fart nu. Alwa hasar/ålar sig fram på något konstigt sätt.. men fram tar hon sig men det går inte så fort än :-)
    Och självklart får man skryta om sitt barn. Det gör jag så fort det finns tillfälle. Hihi.

    Har ni haft en bra vecka?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. klart att vi hänger med !! :D så duktig han är, man blir så stolt för minsta lilla, hihi. KRAM

    SvaraRadera
  3. Tycker vi får skryta på lite.. Det är ju som sagt så kul med framstegen och i den här åldern som våra är i händer det nästan saker varje dag. Man blir såå exalterad!!!!

    Vad synd med huset, men det kommer fler tåg! "Tråkigt bara att tågen inte går så ofta". Svårt att få tag på ett hus och det rätta som ska passa en själv också!

    När tänker du börja ge Theodor mat på kvällen ist för gröt?

    Kraaaam

    SvaraRadera