onsdag 29 februari 2012

Blixtlås

Godmorgon alla bloggare och alla andra med för den delen! Här gjorde vi morgon runt halv sju i vanlig form. Pappan är ivägskickad till jobbet och jag och T har lite morgonmys. Försök till stillasittande lek innan resulterade i att liten kastade sig på mage och bokstavligen klättrade över mig för att nå andra "mer spännande" leksaker. Så rolig var morsan att leka med.

Annars tycker jag att han är ovanligt tyst nu på morgonen. Från att ha babblat konstant i flera dagar har han knappt sagt ett pip. Det sägs ju att de kan bli ganska tysta när de tränar andra färdigheter. Undrar jag vad han har på lut den här gången. Med tanke på hans enorma frustration över att inte kunna krypa och resa sig känner jag för husfridens skull att det vore trevligt om det snart gick av bara farten.

Det är en mamma med träningsvärk som sitter bänkad i soffan en stund nu på morgonen, Kaffet har jag redan svept. I vanlig form har jag vaknat ett antal gånger när Teodor tjoat till i sömnen för att han kommit på magen och övar diverse konster. Undrar hur länge han ska hålla på dem?

Idag står en lunchdejt på schemat och i kväll är det efterlängtad innebandyträning. Mitt mål är att iaf minst två ggr per vecka komma iväg på träning. Min kropp skriker efter att få lite muskler. Igår var jag halvdöd när jag gick från träningspasset och då kändes det ändå som att jag hade gått på halvfart. Nej det här dugerr inte. Dags att ta tag i mitt liv och få lite fason på min kropp.

Njut av dagen!

8 kommentarer:

  1. åh har du slutat amma nu ? skönt att det gick så smärtfritt :) hur känner du nu, är det skönt att vara "dig själv" igen ? :)

    och tränar du innebandy? vart gör du det ? jag har spelat nästan hela mitt liv och saknar det såååå himla mycket, haha. kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, sitta still för länge går ju INTE ;)

    sv: Ja, visst är det mysigt att amma. Men skönt när man kommer till den punkten då det liksom är dags att sluta. Wilma ammar morgon och kväll. Men börjar mer och mer visa att hon inte är "nöjd" med bara det. Så vi får väl se hur länge vi fortsätter...

    Här är det dimma och tråkigt idag.. huu... ;) Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att träna. Att få komma iväg och vara personen Martina och inte mamma :)
    Jag ska oxå försöka träna 2 ggr i veckan men är svårt i bland då sambon jobbar som han gör för tillfället.
    Är sugen på Innebandy jag men finns inget här i närheten :(

    Alwa snurrar hela tiden i sängen även att hon kan krypa. Flera gånger vid nattning får jag vända på henne och lägga henne tillrätta.
    På tal om nattning. Hon är helt omöjlig att natta nuförtiden utan att vaggas till sömns. Tips? :)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det blir väl bara "värre och värre", antar jag ;)

    Skönt när de gillar mat, det underlättar ju en del då de behöver äta ;) Som det känns nu så tror jag inte att Wilma kommer amma så jättelänge till heller, men vi får väl se hur det blir...

    Åh, vädret ändrade sig och blev jättefint här med. Så skönt!!

    SvaraRadera
  5. Göötlaborgs egna akrobat! HA! Imponerande kille den där T. Jag undrar också va han har på lut den här gången. Hmmm.. bus tippar jag på! Akta er, snart har han lagt plastfolie på toastolen eller något liknande.

    Här kämpar vi på med kräk. Mat o slem i salig blandning. O så ett alien-öga på det... Ja men visst de är lajbans här hemma.

    Over and out!

    SvaraRadera
  6. Oj, måste verkligen vara lite chockartat då. :) Men vad tur att allt gick bra och att ni fick eran prins.

    Jag har en kompis som ligger inne på förlossningen just nu och jag önska att jag också kunde ligga där med värkar och få ut bebisen.. :)

    Tack vad du är snäll, jag hoppas verkligen också de!

    KRamar

    SvaraRadera
  7. Tack snälla. Det är tungt just nu, men jag vet att vi gjort det rätta. Det är inte värt att riskera Emma och andra, även om man inte vet om han biter igen.
    Kommer nog vara ett par tunga dagar innan man vänjer sig vid att han inte flamsar omkring här hemma =(

    Vad skönt att du slutat amma nu! Men visst känns det nästan lite vemodigt? Nåt tips för ömmande bröst har jag nog inte, jag masserade lite i duschen och lättade lite på trycker, men sen försvann mjölken typ på 3-4 dagar, så det gick väldigt smärtfritt!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. När jag slutade amma Alwa så blev de "normala" efter bara några dagar :)

    Jag är inte så duktig på att sy, men det är väl bara till att googla? Hihi
    Frågan är vart jag får tag i det tyget..

    Ja man ska nog sätta upp mål på hur många gånger man ska träna i veckan. Tänkte jag ska investera i ett par löparskor och sen en cykel till våren så jag och Alwa kan cykla på små turer och ha med oss fika :)

    Kramar finingar

    SvaraRadera