fredag 10 februari 2012

Fredagsmys!

För det är freeeedaaaa idaaaa!!

Äntligen helg. Ska bli skönt att få vila upp sig lite eftersom herr och fru kråka bosatt sig i mina bihålor. Till på köpet har jag haft ont i halsen som nu gått över till slemmig hosta. Hoppas verkligen att det är bakterier som Teodor redan har haft så han inte åker på ännu en förkylning. Igår intog han sista dosen penicillin vilket både vi och han är glada för. Dock har det gått mycket bättre de senaste dagarna. Vi insåg att han nog mest blev förbannad för att vi höll fast hans armar så när vi valde att låta dem vara fria fungerade det mycket bättre.
Nu kan vi även göra ett officiellt uttalande om att nattmaten är borttagen. Morgonmat intas tidigast klockan sex på morgonen. Min duktiga kille. Däremot vaknar han ändå vid runt fyra på natten och håller på att böka, snurra runt, vända till mage, försöka krypa, ålar, gör ljud och jag vet inte allt. När vi tar över honom i vår säng somnar han ganska snabbt igen dock. Flera nätter i rad har vi även hittat honom på magen. Han gillar visst att sova så men hur gör ni med era små då? Får de sova utan kudde? Status på vällingen är däremot inte positiv. Han har vägrat flaska nu flera dagar i rad. Funderar på om jag ska blanda med erättning. Tror ni det går bättre eller är det själva flaskan som är problemet?

Huset var som vi väntat men så klart med ytterligare några fler överraskningar i besiktningsprotokollet. Därför ska vi göra ett nytt besök imorgon så vi får se det i dagsljus och kan inspektera anmärkningarna mer ingående. Det kommer att bli en ganska stor budget till renovering som måste räknas med i kalkylen och då kommer det ändå inte på långa vägar vara klart. Blir man någonsin det i ett hus? Fortsättning följer.

Vad händer hos er i helgen?

6 kommentarer:

  1. Haha... Ha, det var himla dåligt att inte säga något! Ber om ursäkt! ;) men håll du utkik!

    Skönt att han sover bättre! Lexie vägrar också välling men nu blandar jag i två skopor välling å tre skopor ersättning till ca 150-160 ml vatten.. Å då menar jag ersättnings skopor! Till välling använder man ju annars matsked!

    Sen kan man ju blanda var för sig å hälla samman, men detta funkar för oss å förhoppningsvis kan vi gradvis byta över till endast välling!

    Ha nu en bra fredag trots kråkor i näsan! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt med husvisning! Är alltid så svårt att väga in hur mycket det är att göra, men det är ju som du säger, man blir nog aldrig färdig med ett hus =)

    Emma sover också helst på mage, och det har hon fått göra ända sen hon lärde sig att vända tillbaka till rygg själv. Däremot tog jag bort kudden i början så hon inte skulle hamna med näsan ner i den, men nu har jag lagt tillbaka den, tycker hon är så pass stor nu att huvudet behöver lite avlastning.

    Ang. välling så kanske han inte tycker om flaskan/nappen på flaskan? Emma vägrade också flaska i början, men när vi hittade en dinapp som ser ut som hennes vanliga nappar så gick det bra! Annars kanske han helt enkelt inte är någon vällingkille.

    Hoppas du kryar på dig, och att Teodor slipper bli sjuk nu när han precis blivit frisk!

    Ha en fin helg, Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej fina...
    <3<3<3 till dig för att du finns! TACK!

    Duktiga killen, stora killen :) hihi...

    Jag har hört att när de börjar vända runt till mage så kan man ta bort kudden i sängen ett tag.

    Här ligger vi i soffan, hänger vid tv:n, tar igen oss... you name it.

    Vet inte vad vi har för planer för morgondagen... inga alltså!

    Vaktar mest telefonen för jag väntar på¨att min lillsyrra ska höra av sig o berätta hur de går med födandet :) Hon är nämligen på förlossningen :) Sååååå spännande!! Snart har jag ännu ett syskonbarn i samlingen, som jag tappat räkningen på!

    (Just ja, hade inget bättre för mig förut så jag snokade runt på facebook o hittade en viss Martina hihi).

    Ha en fortsatt skön kväll fina. Kramar <3

    SvaraRadera
  4. Vilka framsteg, skönt att ni tagit bort nattamatningen :-) när äter han sitt sista mål för natten?
    Vi kämpar fortfarande med att få henne sluta äta om natten. hur många nätter tog det för er?

    Alwa sover oxp på mage och jag har tagit bort kudden.. känns säkrast så.

    I helgen blir det lugnt. Liten sväng på stan, fika och sambon jobbar hela helgen.
    Händer hos er?
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

    SvaraRadera
  6. hahaha jag ser T framför mig krypandes i sömnen!!! Vilken galenpanna!

    Ja snoka på facebook är ju superbra när man inte har något att göra. O jag kan ju säga att jag hade mina tvivel på att du inte var så verklig av skinn o ben o muskler. Men så var du bara där. Fin o blond av skinn o ben o muskler. Ja men då finns du väl då! Too good to be true! ;)

    Ja ikväll kl 19:12 blev jag moster!

    kramar <3

    SvaraRadera