torsdag 2 februari 2012

Feberfri!

Då var vi äntligen fria från febern här i huset. Redan igår eftermiddag pekade tempen ordentligt neråt och idag har jag faktiskt inte ens tagit den då jag kännt att prinsens panna har varit sval hela tiden. Dock fick vi ett litet bakslag i förmiddags när han bjöd på värsta kaskadspyan. Riktigt slemmigt och läskigt.

Det började när han satt upp och lekte så jag var snabb med att ta upp honom på axeln för att han skulle få ut allt. Därefter bar det av till skötbädden för att torka rent. Då kommer det mer. Upp med liten på sidan så allt rinner ut och där trodde jag så klart att det var färdigt men när jag sätter honom i barnstolen (okej kanske inte det smartaste draget men jag hade full show med att ringa 1177 för upplysning och han vägrade ligga ner) så ser jag att det är på mer på väg upp. Så över diskhon med honom och sen var det som tur var klart där.

En eventuell reflektion över det hela kan vara att han reagerat på penicillinet men efter att ha kontaktat vår läkarstation och rådgjort med sjuksköterska tyckte hon att det lika gärna kunde vara så att han fått mycket slem i halsen som han inte kunde få upp och därmed kräktes. Han bär/har burit på en infektion och har låtit lite rosslig på nätterna när han andas eller ja det är mer så att han snarkar extremt och låter tät. Dessutom har vi tandsprickning och det i sig bildar ju extrema mängder saliv. Så förhoppningsvis är detta en engångsföreteelse som inte kommer upprepa sig. Han har ätit bra efteråt och fått behålla maten i sig och vet ni han åt gröt idag nästan en hel portion utan protest. Hurra! Det betyder att det halsonda är på väg tillbaka. Jag var nästan rädd att han skulle rata gröt efter de här dagarna. Så nu är det bara att avvakta morgondagens intag av medicin och hoppas att han får behålla maten i sig.

Solen skiner från klarblå himmel och det är nu fem dagar sedan jag var utanför dörren om man bortser från samtliga läkarbesök så klart. Tjoooohoooo! Idag tänkte jag dock bege mig en sväng till affären när sambon kommer hem. Har ett paket som väntar och Teos matförråd börjar sina ordentligt. Den här veckan hade jag räknat med att få komma till stan och handla lite mer kläder till liten men det ser mörkt ut. Iaf innan helgen. Idag tittade jag runt lite på internet och såg att H&M fått in ännu fler fina nyheter till de små. Det kliade lite i fingrarna för att göra ännu ett inköp (fick hem ett paket därifrån för inte så länge sedan) men jag lyckades övertala fingrarna att hejda sig. Min mamma kommer nämligen hit om några veckor och jag är ganska säker på att hon vill handla lite till Teodor. Vad passar bättre då än att uppgradera hans vårgarderob :)

Hoppas ni har en underbar dag! Det har jag trots att jag häckar inomhus.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att T mår bättre, men hur mår du? Man brukar bli väldigt trött och sleten när man har ett sjukt barn att ta hand om och dessutom inte få komma utanför dörren på flera dagar.

    Så HM har fått in en del nytt igen. Kanske man ska kika in på hemsidan :) Men egentligen behöver jag inget till Alwa just nu ;)

    SvaraRadera
  2. Åh va glad jag blir att febern är borta!!! :) jippi!

    Tråkigt med kräkningen....vet ju hur de är tyvärr... blir så ledsen när jag läser att T fått vara med om detta hemska. Känslan o hugget i magen kommer med en gång så fort någon skriver/säger slem o kräk i samma mening. Min största rädsla just nu....som du vet..

    Tack för att du finns <3
    varmaste kramarna, ja du vet ju var jag finns om du behöver få ur dig något... <3

    SvaraRadera
  3. läste precis ditt mail... nu sover jag gott i natt! TACK! <3<3

    SvaraRadera