onsdag 8 februari 2012

Inte nu igen!

Plötsligt händer det. När man minst anar det så bara blixtrar han till vår lilla ministjärna. Igår pratade jag med min mamma på telefon och sa att Teodor har varit ganska tyst ett tag nu om man bortser från alla extremt höga toner han framkallat men inget småmysigt joller och knappt svar på tal men nu har han börjat prata extremt mycket igen och jag hoppas det är talutvecklingen som är på språngmarch.

Vi pratade även om att han fortfarande inte har börjat försöka dra sig upp mot saker och inte heller dragit benen under sig. Ganska skönt sa jag för än så länge vet jag någorlunda vart jag har honom och jag kan lämna rummet utan att behöva oroa mig för att han börjar klättra mot något eller kasta ner något i golvet.

Så vad händer, jo självklart har han idag framkallat massa bababibo och mamamo-ljud hela dagen och nu i sängen så började han dra upp benen i krypställning. En slump tänkte jag första gången han gjorde det och vände tillbaka honom igen så han fick rulla runt. Då händer igen! Det är ju som om den lilla terroristen hör vad jag säger och läser mina tankar.

Ja vi får väl se vart det här barkar hän. Att han börjar småjollra fint är ju bara mysigt men för min del får det där krypandet gärna vänta lite. Han började ju precis åla. Kan han inte hålla sig till "snigelfarten" ett tag till. Snälla!

3 kommentarer:

  1. Jag har ju börjat blanda i min egna mat i burkmaten.. köttfärsås & spagetti är en favvo här hemma. Tar halva den burken och min egna köttfärsås och då äter han minsann ;) Han har testat biff, kyckling, kött och lax och han gillade faktiskt alla..

    Det där med att dom inte ska få mejeriprodukter handlar ju om en stor mängd vaje dag eftersom det kan hämma järnupptaget.. visst är det så? Men i så små mängder är det ingen fara. Man får ju ha i mjölk och grädde i deras mat och det är ju ok. Mellisen får han kanske varannan dag och då handlar det om typ 2 tsk för att göra det lite mer mättande.. Det gäller bara att ha sunt förnuft :) Så kör på om det känns bra och han gillar det tycker jag..

    Usch nu lät jag som nån slags bvc tant, hahaha!

    Jag ligger i soffan och slappar och väntar på att R ska vakna.. han har sovit som en tok idag. 2½ h imorse och 2 h nu.. tänk om han kunde göra så varje dag. Egentid = ja tack, utvilad bebis = ja tack, haha ;) Hur sover T om dagarna?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkar som om du har full rulle där hemma :)
    Så han ålar sig fram nu. Alwa blir bara tjurig om hon behöver ligga på mage för länge..
    Så förkylningen har nått dig nu. Jag är rädd att den kommer till mig snart då jag varit extremt trött i några dagar nu.

    Våra nätter har blivit bättre. Oftast sover hon från ca 21 till 02-03 sen till 07. Godkänt tycker jag :)

    Ja födelsedagen var mycket lyckad :) Oxh att få paket är aldrig fel? ;)

    SvaraRadera
  3. Han ska allt visa sin morsa! T kan han...duktiga killen :) hihi...

    SvaraRadera