tisdag 28 februari 2012

Göteborg anropar jorden!

Kom in ...

Vi lever och frodas likt korna i hagen. Ni behöver inte oroa er. Däremot har tröttmössandeluxe intagit mina ögon och huvud. Har nämligen en liten orolig valp som ligger och gnyr och drömmer mardrömmar kvällar och nätter i ända om han inte får för sig att vända på sig och träna lite krypning i sömnen. Därför är blogginspirationen lika med nolla. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva om.

Teodor knallar på i utvecklingen som en galopperande häst. Det babblas åt höger och vänster och både Ba-pah och Ma-mah glider ur hans minimun flera gånger per dag. Självklart är jag där och säger. Ja vad är det vännen, mamma är här, så fort jag hör något som påminner om "mamma".  Han har testat lite krypställning. Gungat några gånger för att sedan snabbt slänga sig på mage och åla vidare.

Vekans "wohooo" är att jag numera har slutat amma helt. Det har gått helt fantastiskt smärtfritt om man bortser från två bowlingklot till boobisar. När börjar mjölken sina och brösten fatta att det inte kommer att komma någon liten igel och suga i sig det gottiga längre?

Teodor älskar mat och äter det mesta. Favoriter är gröt, allt med tomat, fruktpuré och naturell yoghurt blandat med frukt men även smörgås med leverpastej och rån slinker ner i fortare än kvickt i mitt lilla matmonster.Vi har även så smått börjat med "åttamånadersburkmaten" trots att han inte är åtta månader ännu. Det går helt okej med bitarna men efter en stund blir det för mycket så då brukar jag plocka ut de värsta eller finfördela dem något. I helgen serverade vi miniomelett. Han tokälskade det men sen märkte vi att allt fastnade i gomen. Mindre charmigt så vi la ner det. Är det någon som testat pannkakor eller omelett som har tips på hur man kan underlätta för de små?

Husletandet fortsätter och jag börjar bli ganska så smått desperat efter att hitta något större. Det kan ju ha att göra med att man sitter i det här mindre palatset dagarna sju, varje vecka. Det börjar bli tröttsamt!
I helgen kommer min fantastiska vän Malleballe till stan. Underbart! Vad vi hittar vet man aldrig men det kommer nog innehålla några glas vin. Gäller att passa på nu när man kan ;) Återstår att se om Jesus himself dyker upp. Det vet man nämligen aldrig.

Hoppas ni får en fortsatt fantastisk och fin vecka. På återseende.
Over and out ...

5 kommentarer:

  1. ja men va skönt då!!! Nu kan jag dra tillbaka min efterlysning som jag skickade ut tidigare. Du får inte skrämmas så där vännen. Ta de lugnt med mitt lilla hjärta.

    Härligt att höra att ni frodas vidare over there. De där mardrömmarna kan flyga sin kos tycker jag.

    O hästen galopperar på läste jag. Himlans fart de ska ha de små pollarna. Snart kommer mamma vara de enda de säger o då tjatas de nog rätt snart hål på våra öron ;)

    Här har vi en mindre pigg kille. Lucas ser ut som han gett sig in i boxningsringen o fått en blåtira. Han kan knappt öppna sitt vänstra öga. Rödsprängt o geggigt är ledorden.

    Så Dolly är på väg att försvinna med andra ord. Jag var överlycklig när hon lämnade mig iaf! ;) då såg jag äntligen proportionerlig ut igen ;)

    kramar o pussar o high fives

    SvaraRadera
  2. She's back! Jag började faktiskt undra vart du tagit vägen :)

    Jag har oxå tjuvstartat lite med 8 månaders burken men jag är mest orolig över att hon ska sätta i halsen även att jag vet att hon tuggar! :)
    Omelett eller pannkakor har jag inte testat men funderar på att göra pannkakor då hon kan testa att äta själv med händerna.

    Vad skönt att du slutat amma helt. Eller saknar du det kanske lite. Närheten?
    Fast man får närheten ändå när man falskmatar. Tar T flaskan?

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Ja nästa gång ska jag nog bara låta maten vara. För Rasmus svälter nog inte direkt av att hoppa över en lunch ;) Hellre det än att skapa dåliga vanor när det är matdags!
    Hur äter Theo nu när du har slutat och amma? Känns det skönt?

    Jag testade att ge Rasmus lite ägg och en bit pannkaka i veckan och han verkade gilla det. Annars ratar han ju min mat och satsar på burkmaten..

    Jag är väldigt stel i nacke och axlar så det är säkert därifrån jag får huvudvärk. Tänk om alla vi mammor kunde få några tillfällen massage gratis efter att vi gått hemma i över ett halvår, det borde ingå ;)

    Jag vet inte när vi flyttar in. Förhoppningsvis om 2 veckor, men det beror på hur allt går med renoveringen. Min sambo kämpar på och är jätteduktig.. men ibland måste man leva lite vid sidan av också. Då känns det skönt att vi bor hos mamma & pappa nu då han inte behöver stressa järnet lixom!

    Är det svårt och hitta hus i Gbg? Hoppas ni hittar drömhuset snart jueee..

    Kram och ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  4. Hihi, mjölken sinar nog rätt så fort ändå... Skönt att du slutat amma - för det verkar som du tyckte det. En del vill ju inte sluta, menar jag. Men skönt om man vill det och det går bra, liksom.

    sv: Ja, byxor växer inte Wilma ur lika snabbt som bodys och pyjamaser heller. Men däremot så kör vi ju på hela pyjamaser (onepiece ;p) och då är det däremot benen de blir för korta i först. Hmmm...

    SvaraRadera
  5. Men vad roligt att du tittade in och lämnade ett spår efter dig! :)
    Hur mycket för tidigt kom din skatt?
    Tack snälla hoppas också så att Kiwi väljer att komma snart.

    Kramar

    SvaraRadera