onsdag 8 februari 2012

Tredje gången gilt!

Nu har vi fått Teodor att somna om utan att äta tre nätter i rad. I natt var det åter igen lite extra kämpigt eftersom han såg, luktade och hörde mig. Han sov jättebra fram till klockan fyra då han gnydde och jag hittade honom på magen. Egentligen var det säkert jag som fick honom att vakna av mitt brutala vändningsförsök och sen var det vakentid för herrn.

Han skrek dock inga enorma stormar utan det var mest "varför får jag inte det jag vill" vrål. Efter 45 min somnade han hör och häpna. Tätt, tätt intill mitt bröst. Sen la jag ner honom i hans säng och klockan kvart över sex vaknade han igen. Då fick han mat och sov sedan till sju innan han fick en slurk till. Det han helt enkelt vill ha är närhet och för honom har ju bröstet betytt både närhet, trygghet och mat. Nu är det inte riktigt så längre men jag njöt av att han kunde komma till ro nära mig utan att ta till tutten ;)

Idag skulle jag egentligen träffat en vän och hennes lilla son. Vi skulle gått på en långpromenad i Skatås och sedan tagit en lunch men i natt när jag vaknade hade jag ont i hela kroppen och halsen var tjock. Välkommen förkylning! Då har den vandrat familjen runt. Halsfluss tror jag inte det är eftersom jag hämtade ut mina tabletter och påbörjade min dos även jag då jag haft ont i halsen flera dagar innan.

Annars är det "the big day" idag. Husvisning! Ja det är vi och halva stan som ska dit. Blir kul hur som helst. Spännande att se hur det ser ut i verkligheten. Mest pirrigt kommer det väl att bli när budgivningen sätter igång. Ja om vi kommer vara med dvs. Den som lever får se.

Underbara onsdag!

3 kommentarer:

  1. Ja Rasmus är ett litet matvrak ;) Men han har inte fått några tänder än.. Vad sött med en liten vit sak där inne som han kan bita med, hihi! Rån tycker Rasmus är sådär än så länge, men Majskrokar älskar han..
    Ja jag gjorde som en gröt.. Tog vanligt havregryn, sen är det ju dubbelt upp med vatten bara och sen när det kokat upp.. mixar du det! Sen gör du någon fruktpure och blandar ihop det.. Jag tog 50/50. Hoppas han gillar det! Första gången jag testade att ge R det var för typ 4 v sedan och då gillade han det INTE, hehe!

    Kul med husvisningen.. störande att det är så många som ska kolla, haha! Det kom jag ihåg att jag tyckte för då är ju chansen kanske lite mindre att man får den lixom.. Men det är bara att hålla tummarna för att huset är bra och att ni får det om det blir budgivning :)

    Krya på dig, läste att du kände dig lite dålig!!! Kram

    SvaraRadera
  2. JIPPI!
    På både bort med nattamaten och med husvisningen.
    Spännande babe :)

    SvaraRadera
  3. jahopp köpt någe hus än eller??? ;) Skönt att T verkar fatta galoppen med att somna utan matintag. De är ju roliga de där små. Inte så dumma som man tror.

    Men du de här med förkylning får du ta o lägga av med. Gillar inte!

    Lucas är inne i något maratonlopp nattetid. De går ut på att vakna flest gånger. Än så länge ligger vi lika då jag alltid vaknar samtidigt som honom. De kan vara ca 7-9 gånger/natt. Vet inte om de är mardrömmar (någon drar honom i sonden eller nåt) eller om de är separationsfas... ja man kan ju gissa tills man blir galen. Men nattningen fungerar alldeles utmärkt. Ja de där skrev jag för att jag skulle få äta upp något. :P

    Hoppas ni får en skön kväll o sömnrik natt! Pussen o kramen

    SvaraRadera