måndag 6 februari 2012

7 underbara månader!

Jag ser framemot oändligt många fler tillsammans med dig. Igår blev liten sju "många" månader. Helt oförklarligt hur fort det går. Teodor travar på med tiden och utvecklas för varje dag som går. Det ska bli kul att se vad hans nästa steg blir.

Annars kämpar vi på med päckelKåvepeninet. Det gillas inte alls här hemma men vi mutar med lite fruktpuré efteråt. Då "tvingas" han nästan att svälja allt han gömt under tungan för att få ner det söta goda. Ja vad gör man inte. Han mår iaf mycket bättre men är fortfarande förkyld och tät så det snarkas endel på nätterna.

Natten till idag var en kamp. Han har under två veckors tid envisats med att vakna redan vid tolv och sedan var tredje timme och enda sättat att få honom att somna är genom amning. Vi är ganska säkra på att han inte är superhungrig då han äter bra under dagen och bara snuttar lite innan han somnar igen. Därför bestämde vi oss för att nu får det vara nog. Efter att jag försökt i en timme och nästan fått honom att somna igen tog sambon över. Behöver jag skriva att det blev skrikfest? Klockan tre somnade vi alla utmattade. Jag på soffan och Teodor och A i sängen.

Klockan kvart över sex vaknade liten igen och då fick han självklart mat. Han var så glad över att se mig att han oooohoooooade och log flera gånger om. Sötnos! Nu får vi se hur kommande natt bli. Bättre hoppas jag :)

 Idag stannar vi hemma då både jag och Teodor är ganska trötta. Egentligen väntade babyrytmik men eftersom veckan i sig är skapligt fylld av anda aktiviteter valde jag att ha en "hemmadag" Skönt! Så det blir bara jag och liten och kanske en liten promenad. Jag måste ju hämta ut prinsens borg!

Sköna måndag.

3 kommentarer:

  1. Emma hade också en period nån gång där vid 7 månader då hon var vaken en del på nätterna och det enda som hjälpte var att amma. Men vi tog kampen, och första natten var vi nog vakna ett par timmar, den andra en kvart och den tredje räckte det med lite "buffande" i ett par minuter så somnade hon om. Hoppas att det går bra för er nu när ni börjat ta kampen! Det är jobbigt dom där första nätterna, men såå värt det i slutänden!

    Det där med mellis tyckte jag var lite svårt, men Emma fick yoghurt ganska tidigt (jag vet att rekommendationerna säger att dom inte ska ha mjölkprodukter förren vid 1 år, men jag har inte följt matråden till punkt och pricka. Hon har tidigt fått smaka på vår mat osv). Den varierade vi med bär, moasd banan osv. Sen har hon alltid haft lätt för bitar, har det blivit för stora bitar så har hon spottat ut den. Nu äter hon hela smörgåsrån och biter själv av tuggor. Har nog inget tips på hur man enklast gör, mer än att ge honom något mjukt i bitar (typ banan) som inte river i halsen om han råkar svälja utan att "tugga". Sen majskrokar åt Emma rätt mycket en period, dom smälter ju när dom blir fuktiga. Det tränar motoriken också =)

    Det ska bli riktigt skönt att åka iväg, även om jag är lite nervös för hur det ska gå med Emma. Vi har ju flugit en gång med henne tidigare, till Kiruna (och hem igen) så den biten är jag inte jätteorolig för. Kanske mest att hon kommer ha massor av spring i benen på flyget =P Men det är hur man gör med mat därnere, vad ska jag låta henne äta och inte? Hon äter ju normalt allt vi äter, men känns som att det inte riktigt funkar utomlands. Får nog bli några barnmatsburkar med för säkerhets skull =) Men det ska nog gå bra, jag nojjar nog i onödan! Kommer nog en utförlig historia när vi kommit hem sen, med tips och så för andra som är nyfikna =) Och vi är många som åker, så det finns många som kan vara barnvakt så vi får "bara vara" lite också. Superskönt!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Å... en sån riktig dröm natt hör jag! :) Underbart med såna nätter!! NOOOOOT!

    7 månader redan... ja det går fort å snart har du den där lilla apan vi talar om! Haha...

    Jo men visst är det så att det är en "lokal" butik här i Trollhättan. :) Har sett dom i andra butiker men tyckt dom varit så himla dyra.. men denna kostade endast 179 kr å det tyckte jag var överkomligt...Funderar tom på att köpa en till å ha köket! :)

    Kram till er fina!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om ni har haft en del kämpiga nätter? Hoppas denna natt blev bättre..
    Ni vet inte vad det kan bero på?

    Denna veckan är det fullt upp. Idag är det min födelsedag, i morgon är det mamma-barn träff, sen ska jag till banken, öppna förskolan, och så lite träning och promenader på det :-)
    Vad har ni planerat i veckan?

    SvaraRadera