tisdag 7 februari 2012

Tisdagssvamlande

Hej mina fina bloggvänner. Ännu en strålande dag med solsken och minusgrader i luften. Underbart väder att ta en promenad i. Det vet jag och Teodor eftersom vi precis kom hem från en tripp. Vi var och hämtade ut litens borg samt uppdaterade grötförrådet bl.a.

Natten som var gick mycket bättre. Han vaknade vid tio när vi skulle lägga oss. A tog honom direkt och jag smet ut i sovrummet. Efter lite närhet somnade han ganska snabbt igen. Sen sov han bredvid A i vår säng till klockan var fem. Då gnydde han några gånger men somnade snabbt om igen. Klockan sju stegade jag in i sovrummet och halvåtta var det morgonamning. Han åt som om han aldrig skulle få amma igen och babblade emellanåt. Hihi. Sötnosen!

Igår införde vi dessutom en ny rutin. Vi ska försöka att ge honom välling som sista mål istället för att jag ammar. Därmed har jag inte många mål kvar innan jag slutat amma helt. Det kändes faktiskt lite vemodigt. Som om något slets ifrån mig. Mina mysstunder med Teo innan läggdags försvann men jag vet att jag kan ha precis samma mamma-sonmys om han äter välling eller ersättning. Dessutom vill jag ju sluta amma så därför är planen att vi ska ha ersatt samtlig amning inom en månad ungefär. Jag tror nämligen iom att vi slutat med nattamningen att min mjölk så sakteliga kommer att sina då han endast äter två till tre mål om dagen nu. Det känns som ett rimligt upplägg iaf.

Idag är det åter dags för föräldrargrupp. Nästsista mötet innan vi "skiljs" åt. Iaf vad gäller bestämda möten. Jag är jätteglad för att vi har fått tillfället att träffa varandra och utbyta erfarenheter. Dessutom känns det som att jag kommit extra nära en tjej i gruppen och det är fantastiskt roligt. Jag hoppas att vi kommer att fortsätta att träffas även nu när de fasta dejterna är slut.

Innan mötet ska jag passa på att kila in i några affärer. Måste verkligen uppdatera T:s bodyförråd. Det går ju minst en om dagen och han har faktiskt inte så många i utbud. Det jag verkligen saknar är "slit och släng"-tröjor. Ja alltså sådana som inte ser så "uppklädda" ut, utan krage, knäppning och grejer. Äsch ni fattar eller svamlar jag nu igen?

Håll en tumme för att den här natten bli bra även den. I natt ska vi nämligen prova med att mjölkkossan sover i samma rum. Önska oss lycka till!

4 kommentarer:

  1. Åh vad kul att kolla på hus!! Hoppas ni hittar erat drömhus snart :) Ja i helgen flyttar vi till mamma & pappa.. haha! Hur ska det gå? Jorå men det ska nog gå bra.. dom jobbar ju på dagarna så det blir mest på kvällarna vi ses och då passar det perfekt med sällskap (och avlastning) när Linus är och renoverar :)

    Ja mellanmålet är perfekt och lätt att göra. Det blev kanske lite mkt med ½ dl havregryn och 1 dl vatten eftersom jag blandade ut det med hälften fruktpure. Men börja med att göra det och sen är det ju bara att ta så mkt som du tror att han äter. Rasmus är ju ett riktigt matvrak! Hur ser Theodors matschema ut nu? :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Såg att ni skulle på husvisning i Näset, det är ju supernära oss ju :D hihi. Hur gick det, har ni varit där? Kram och lycka till ikväll ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt att natten gick så bra! Man behöver bara bryta mönstret så går det genast mycket lättare =) Hoppas på att natten som kommer går lika bra, och att du får sova i sängen igen =? Emma åt inte heller så vidare mycket välling i början, men det ökade ganska fort. Tror dom behöver lite tid att vänja sig vid den nya smaken. För mig försvann mjölken ganska snabbt när hon slutade äta nattetid, och hon protesterade inte när jag slutade. Hon fick välling istället, liggandes nära mig, så myset får vi ändå! Jag saknade amningen i början, det var ju så mysigt och enkelt, men det går att mysa även utan. Nu på kvällarna ligger vi i våran stora säng, hon äter välling och jag eller Tobias läser en godnattsaga. Ett mysigt slut på dagen!

    Vi ska verkligen undvika allt vad buffeer heter för Emmas del, det är ju rena rama boet för bakterier. Men sen laddar vi nog upp med burkar, och i värsta fall vätskeersättning och välling. Hoppas att vi slipper det.

    Leksaker ska vi kika på i helgen, blir nog lite för tidiga 1-års presenter som får följa med på resan, och sen ska vi ladda upp med korta filmsnuttar på telefonen att underhålla med om det krisar. Babblarna är en stor favorit, och så får det nog bli lite trailers till andra barnprogram, så ska vi nog lyckas underhålla henne =)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. ja vi håller tummar o tår o andra fingrar åt er!!! Hele natta! Så vaknar jag med krampiga fingrar så är de ditt fel...men om de fungerar så var de väl värt de! :)

    Förstår om de känns vemodigt....eller jag ska väl inte säga att jag förstår eftersom vi inte har ammat här... Testade den ett par gånger o då var de pest o pina ;) Inget för Lucas o mig heller just då. Men men de har ju sina förklarliga skäl. Men kan ändå förstå den här närheten du menar. Jag har ju haft den varje kväll när Lucas somnat på mitt bröst. O nu får han inte de längre då vi lär honom att somna själv. O just där kan jag känna de där vemodet! Saknar de lite ;) även om de är skönt att få kvällarna för mig själv nu. Dubbelt.

    Såg den där borgen du pratar om, fast de var ingen borg jag såg utan ett slott tror jag. Princessaktigkt. Den var väldigt fin iaf. Gillar stilen på den o utförandet..

    Sov gott sötis :) kramar <3

    SvaraRadera