fredag 21 oktober 2011

Det blåser snålt på bloggfronten

Hej alla monsterdiggare. Teo speaking. Det har varit lite snålt på uppdateringsfronten de senaste dagarna. Jag skyller allt på morsan. Hon har nästintill förbjudit mig att sitta vid datorn. Kvalitetstid kallar hon det. Kvalitet hit och kvalitet dit. Hur tror hon det känns kvalitetsmässigt att ligga på ett dammigt golv på dagarna eller att bli nedpackad i vagnen som en stoppadkorv med tygpåsar på händerna. Hon skulle bara veta vad vi småkiddos får gå i genom.

Sen tjötar hon hela tiden om att hon har en massa kilon att tappa så vi måste gå ut och gå promenader och att jag ska vara snäll när jag bara är hemma med pappa för hon måste bestämt iväg och träna med de andra tanterna på Friskis. Vadå tappa kilon man ska ju gå upp i vikt! Varje gång vi är hos Tant-Gittan får vi ju beröm för att jag blivit stabbigare. Jag fattar noll. Hänger ni med?

Hur som helst är det visst fredag idag. Det betyder "fredagsmys". Gött kött för då ska jag hänga extra mycket vid mammas bröst och bara äta det göttigaste. Tacos är för småbarn. Chips är så ute!

Nästa helg kommer mormor och farmor visst hit. Ja och besök det är ju kul för då får man presenter. Tur är väl det, att de kommer med lite goa presenter menar jag, för annars är det ju mest klämma och känna som gäller och gulligull och klapp på kinden. Lägg av, jag är en cool kille!

Igår när morsan pratade med mormor fick jag någon konstig svart manick till örat och jag hörde ju tanten men sen när jag vände mig om och kollade var hon inte där. Hur kan hon bara försvinna sådär snabbt? Jag tror hon besitter någon underlig superkraft som jag ännu inte upptäckt. Nästan lite småläskigt.

Nej nu ska jag träna lite biceps och benpress i gymet så jag kan flexa lite för Viola på måndag. Annars finns det risk att biffen Ruben kommer och snor henne framför mina ögon men det ska vi nog bli två om.

Later ....

1 kommentar:

  1. Tjena mannen! Lucas har fått tummen ur. Ja har en rätt seg morsa jag också. De där viktbekymmrerna de håller på o gnager hål i mina öron. Jag tror jag plockar bort alla speglar snart o gömmer dem för henne! Handtag hit och lår dit... ja du fattar!

    Det är då jag sätter mig och stirrar in i något o låtsas om att jag inte fattar eller hör va hon säger. Jag lovar, de funkar än... Men du vet ju hur morsor är (ja eller de flesta vuxna för den delen) de pratar ju en massa skit med än hela tiden. De drar i kinderna och de ska pilla på läpparna och klämma på låren. Jag ler lite ibland, för det verkar ju vara det de är ute efter.

    Bra att din gymträning går bra. Är rätt nöjd med min också. BVC-Nettan sa att jag fått lite tjockare lår vilket är bra för en spinkis som jag. Mamma säger att jag har no-ass och fyller inte ens ut byxorna med blöja. Men jag kan ju inte ha mindre storlek för då ser de ju ut som att jag har vatten i källaren när byxorna blir för korta! Har väl ärft min icke existerande rumpa från farsan. Skulle jag fråga morsan så är de inte från henne iaf, säger hon...

    Take care stålis!

    SvaraRadera