tisdag 11 oktober 2011

Det går bra nu

Jaha då sitter man här igen med sitt fulkaffe. Jag tog en ballerina kladdkaka till för att festa till det lite så här på tisdagskvällen. Kakorna hade jag egentligen tänkt att jag skulle ta med till föräldragruppen och bjuda på. Jodå jag köpte dem till och med idag endast för detta event. Det var bara det att när jag väl var på BVC för att gå på föräldragrupp så var det tydligen inte idag det var. Nejdå det var igår det! Japp japp!

Amningshjärnan gör sig återigen påmind. Jag var ju stensäker på att det var idag men när jag satt där i väntrummet i god tid och ammade T kommer BVC-Gittan in och utbrister "Hej, vi saknade er igår". Igår va vad menar du? Ingen större fara i taket dock för vi fick en privatvisning av smakisfilmen jag och Teodor. Han verkade gilla den! Dock fick jag inte träffa de andra goa mammorna. Fast jag träffar de flesta på måndag igen då babymassagen drar igång. Så kan det gå om man heter Martina och inte har alla hästar hemma.

Annars har dagen bjudit på lite icke nödvändig shopping. Tre par velourbyxor till lillkillen och en jeansskjorta i några storlekar större till mig. Var även inne på Stadium och klämde och kände på vinterjackor. Där förälskade jag mig i en sketadyr Peak Performance. Endast fyra lakan värd! Då kom snålmartina fram och knackade på den vänstra axeln. Jag vet inte när jag köpte något till mig själv för fyra tusen eller mer senast. Det var väl min stenåldersdator för ungefär 10 år sedan och då betalade ändå mamma och pappa hälften. Inte ens min bajk kostade så mycket för den köpte jag på REA.

Stod även och beundrade lite skidkläder från höger och vänster. Plutade lite med underläppen (som jag förövrigt lärt mig av min son) och tänkte ja kanske är jag ändå värd iaf ett par skidbyxor. Inte för att jag behöver dem just nu. Nej för det lär ju inte bli så många alpina aktiviteter för mig den här vintern heller men det kan ju vara bra om man ska ut och traska med barnvagnen och inte vill frysa häcken av sig. Det är iaf vad jag försöker intala mig.

Självklart var jag tvungen att berätta om det fantastiska jackäventyret för min sambo. Vet ni vad han säger när jag berättar om den überdyra vinterjackan. Du får den av mig! Det är min blivande man det! Joråsåatte! Imorgon är det jag som går och provar snyggvejackan. Hoppas den är lika snygg på mig som på galgen.

Nu ska jag kolla vidare på fotbollsmatchen. För vilken match! Sebastian Larsson är kung. Om T ska bli fotbollsspelare vill jag att han ska bli som Sebbe. Det finns ett ord som beskriver honom och det är VÄRLDSKLASS!

2 kommentarer:

  1. hahaha Jag gick pw 3 dagar efter förlossningen, men sen tränade jag ju på gym 4 dagar innan oxå =)

    SvaraRadera
  2. hehe ja men det där löser sig nog, Alva har ju haft sin perioder när hon både ratat napp, flaska och annat men nu tar hon allt :) verkar som att dom får växa i det där ! haha

    härligt att sverige vann igår, det är ju så underbart med äkta fotbollslycka :D hihi kram !

    SvaraRadera