fredag 28 oktober 2011

Ingen dag är den andra lik

Första "nattingen" på mycket länge som gick någorlunda smärtfritt om man bortser från alla promenader för då brukar han somna som en prins i vagnen. Min nyfikna lilla minimänniska vägrar att sova ibland så att han blir helt slut. Ögonen går i kors men ändå ska de inte slutas helt. Jag tror grannarna vid det här laget även de är väl införstådda med vilken vaggvisa vi använder oss av.

Dagen har bjudit på grått ludd över hela himlen så vi har bara varit en tur på Ica Maxi för att inhandla lite smått inför helgen. Idag kommer min mamma med tåget från Skåne och imorgon trillar A:s mamma in. Det blir en dag på Allum där shopping till "damerna" står högst upp på listan.

Själv ska jag kolla efter någon mirakelkur till mitt hår. Det har blivit helt ohyggligt torrt nu när jag ammar och till detta hör att jag alltid får höra hos frisören att jag har torrt hår. Nehä har jag!? Så nu har jag superdupermegatorrt hår. Dessutom fäller jag som en gammal häst. Det är hår överallt. Teodor badar nästan bokstavligen i dem. Mattan i badrummet ser ut som om en Golden Retriver har rullat sig på den. Är det någon som har något skönhetstips för svintohår får ni gärna dela med er.

Ikväll står det kalvfärsburgare/kycklingfärsburgare på menyn. Till efterrätt serveras fyra sorters ost och tillhörande kex. Tror faktiskt jag ska unna mig ett lite glas rött med. Teodor har ju snart gjort natt och det lär dröja ett tag innan han vaknar igen för mat. TV:n visar självklart idol även om jag anser att årets deltagare är de sämsta någonsin. Hur några av dem lyckats halka in på ett bananskal kan diskuteras både en och två gånger.

Hoppas ni får en mysig helg!

2 kommentarer:

  1. hello bruden! De här med minimänniskor är ett mysterium. Man vill typ bara säga; "Men blunda då så är de löst..." They don´t get it!

    Du med svintohåret, du är inte ensam. Peter kallar mig hund...hm.... de ligger ett lager mörkt hår över hela badrumsgolvet. Äckligt, ja vet!

    sov gott fining...hälsa lillfisen från Lillprutten ♥

    SvaraRadera
  2. Faserna ja, det är bra att du påminner mig om dessa! Hoppas det går över snart.. Vore en mardröm om jag aldrig kunde lämna bort honom för en timme eller två. Nu lät det kanske konstigt, men du förstår hur jag menar.. Lite egentid behöver faktiskt vi mammor då och då!

    Slitet och torrt hår, det har jag också. Mattorna här hemma täcks dagligen av ton med hår och dammsugaren åker fram och tillbaka från städskåpet hela tiden tycker jag, haha! Har inget direkt knep förutom att köra mycket med inpackningar.. Jag har Loerals inpackning, jättebra! :)

    Har du börjat med smakisar och sånt än?

    Herregud vilken monster amning, han hade nog verkligen saknat dig!!!!! :P

    Kram

    SvaraRadera