måndag 10 oktober 2011

Inte det nej!

Natten till lördagen har INTE upprepat sig.  Tyvärr! :( Hihi men han har sovit ganska bra ändå. Att vakna en gång mellan åtta och fem tycker jag  är ganska så bra för en tremånaders. Det kunde varit värre och ber till gudarna att det inte blir. Har en kompis son som efter att han blivit tre månader vaknar varannan timme varje natt. Han är nu snart fem månder. Jag hade blivit galen!

Det är därför T har lite fria "mattider" på dagen eftersom jag hellre ser att han äter ofta på dagen än på natten. Det är ju typ bara tre månader kvar av "intensiv" amning och efter de blivit fyra månader har jag läst att amningen blir mer effektiv och mindre tät. Så jag tror jag kan stå ut med att inte göra så mycket mer på dagarna än amma och sitta framför datorn ;) Haha och så illa är det ju faktiskt inte.

Vår BVC-sköterska poängterar mycket ofta att man ska äta på dagen och sova på natten och blev imponerad när T förra veckan sov från åtta till halvfem. Nu är det inte riktigt så bra varje dag men idag fick jag faktiskt sovmorgon till halv nio. Ja de var till och med så bra att JAG MAMMAN vaknade före sonen.

Då fann jag honom med täcket över huvudet. Undrar om han tyckte det var kallt om kinderna eller om han bara bokstavligt ville mysa ner sig under täcket. Han hade kasat ner från kudden också. Jag blir så klart lite orolig att han inte ska kunna andas under täcket men jag antar att det inte är något att oroa sig för.

Idag är vädret verkligen inte det bästa. Jag funderar på om vi ska hinna gå en liten runda innan regnet kommer men med min vanliga tur kommer det väl komma när jag väl är ute och går. Ska ju ner på stan och lämpa över sonen till sambon i eftermiddag då det återigen är träningsdags.

Ja som tur är blev det inte mycket av det där halsonda. *Pepparpeppar* så nu kör jag träningspass måndag och torsdag och klämmer väl även in ett "hemmapass" imorgon.

Igår hade vi återigen några söta vänner på besök som så många andra hade med sig finfina presenter till lilla T. Jag har så mycket att visa nu så hälften kunde vara nog. Jag ska ta ett par bilder sen och lägga in.

Hoppas ni får en fin dag. Nu ska jag övervaka min son som ligger på mage i soffan och kollar TV. Det är nyheterna! Man måste börja bilda dem i tid!

3 kommentarer:

  1. haha ja det är ju det egentligen, ska nog inte klaga bara för att jag får gå upp lite tidigare ;) haha.

    amningen blir verkligen lättare och lättare med tiden, det tyckte faktiskt jag ! det blir inte alls lika ofta och man märker att dom står sig längre på maten, sen när du börjar med smakisar och sånt så är det så mycket roligare, då händer det något i vardagen liksom, haha. Fast Alva började sova hela natten även när jag helammade, så det var tokskönt ! håller tummarna för att det blir så för er också :) kramar

    SvaraRadera
  2. Haha jag var precis likadan. Tyckte Converse var jättesnyggt på andra men inte alls på mig. Sen efter mkt om och men köpte jag mina första, och blev fast! Nu har jag 5-6 par tror jag... Skönaste skon!

    Jamen då bor vi ju nästan grannar, haha. Vi bor inte heller så långt från Ica. Ett par minuter bara, vad heter dom? Fast iof var dom bara sommargäster va? Annars hade säkerligen min sambo vetat vilka det var.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker T sköter sig ganska bra :) Duktig kille de där!

    Vi har haft en bra dag. Fick bli en promenad som dagens motion.

    Här är det soffhäng med Lucas sovandes på bröstet väntar in sista kvällsmålet innan natten. Han ska ha mat igen vid ca 23.

    Sov gott fina ni! pussen o kramen

    SvaraRadera