onsdag 5 oktober 2011

Halvvägs till halvåret

Idag blir Teodor tre månader gammal. Tiden bara springer iväg. Snart busar han runt, pussar tjejer och snor alkohol ur spritskåpet. Känns som en evighet sedan jag för första gången fick se min guldklimp i livslevande form. Bonusen var ju att han dessutom behagade komma 12 dagar tidigare än väntat. Tack sötnos!

Dagen till ära firas med att mjölka ur den kära mamman så mycket det bara går. Det är både tårta, bakelse, trerätters och godispåse på en och samma gång. Jag tror bestämt han är inne i en tillväxtfas :)

Självklart ska vi fira vår lilla prins. Man blir ju bara tre månader en gång i livet! Min mammas gulliga kusin gav Teo "Den Silvriga Barnkammarboken" i "välkommen till världen-present" och han bara älskar att lyssna på CD-skivan med barnvisorna. Ja han diggar till och med när morsan tar ton och nynnar med. Därför tänkte jag införskaffa både Den Vita Barnkammarboken och Lilla Barnkammarboken: Godnattvisor för att fylla ut antalet barnvisor här hemma. Det börjar bli lite småtjatigt nu efter att skivan gått dag ut och dag in på repeat! Tyvärr är Den Vita Barnkammarboken slut på både Adlibris och Bokus och eftersom böckerna är över hundra kronor billigare att köpa där än på exempelvis Akademibokhandeln väljer jag att vänta. Snålheten har kommit mig närmare i och med föräldrapenningen. Kontot fylls inte direkt på varje månad som jag är van vid.


Ikväll blir det förrutom pajätning även fika med några vänner som ville träffa vår skatt. De lyckliga bär dessutom på en egen pärla som väntas ploppa ut vilken dag som helst. Vem vet det kanske blir ikväll! Spännande!

4 kommentarer:

  1. Visst går tiden fort? Alldeles för fort! Snart blir Elliot liksom ett år! GALET! Han har för övrigt med den silvriga barnkammarboken, och oj vad vi lyssnat mkt på den skivan!

    Haha flashig! Vad söt du är:) Jag måste med fixa ny header, man tröttnar ju så snabbt! Min är ju gammal, och tanken var ju att den bara skulle hänga med ett kort tag, så det börjar bli dags att byta ut den nu:)

    I vintras var ju Elliot mini (han föddes ju på julafton! hihi) så vi körde en gosig overall (vet inte om du sett den som h&m hade, som var som en liten björn med öron och svans, hihi) den var väl typ lika tjock som den från lindex, så han hade vanliga kläder+overall+åkpåse, så körde vi med extra filt om det var jättekallt..

    SvaraRadera
  2. hoho snart kommer bill o bull till götet o hänger med er, och jag ska i vanlig ordning dricka din del av vinet. Ja för man ställer upp för vänner! Och jag är en sann vän! LÄÄÄNGTAR!

    SvaraRadera
  3. Hello hjärtat! Lucas hoppar högt här hemma o tackar för den fina mössan o säger samtidigt att han jättegärn vill hälsa på Lisebergskaningen o undrar samtidigt om Teodor bor med Lisebergskaninen?! De gick inte ihop för honom riktigt. (Ja han pratar så fort utan att sätta punkt någonstanns...man hinner ju inte med) Mössan sitter som slimmat, ingen risk för utåtstående öron här inte ;) perfekt tycker mamma då han ska envisas med att vika öronen när han ligger på sidan.

    Jag höll i hela det där gänget med böcker när jag var på Åhléns igår, kommer dock inte ihåg vad de kostade! kanske ska vänta till bokrean? Iof så rear de säkert inte dem.

    Härligt att han diggar till din ljuva stämma, de gör inte Lucas till min. Han säger; mamma de går ju inte o digga, det finns ju ingen takt att följa! Oups säger jag...

    Shit va kul jag tycker det är när jag kikar in här o skrivit dina noveller! Eller man ser att du har kommenterat :) Tänk om ni bodde ytte pytte lite närmre... ni har inte funderat på att flytta till smålands mörka skogar?! Inte de inte... Tycker minsann att en Astrid Lindrens Värld besök ska planeras in till sommaren :) Sååå kul! :)

    sussa sött mina fina fisa ♥

    SvaraRadera
  4. ja jag tror att mössan kan ha någon form av wettex-effekt, total uppsugningsförmåga! Det ska testas! ;)

    SvaraRadera