tisdag 18 oktober 2011

Hej från framsidan

Titti här kom... Teodor här kom...

Vi har inte gått i ide bara tagit en paus från cybervärlden för en stund. Anledningarna är många men den främsta är att vi helt enkelt haft r&ven full ;) men Teodor la en ordentlig kabel i går så nu är vi redo igen!
Helgen som gått har vi haft supertrevligt sällskap. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Önskar Sverige vore lite mindre avlångt och avstånden mellan städerna kortare.

Igår var det dags för Teos första babymassage. T tyckte det var lika bra att markera direkt hur otroligt omanligt detta var och valde därför att pinka revir på heltäckningsmattan. Övriga minuter pysslade han med att bl.a. spänna och flexa sina muskler för Viola vid sidan om samt visa sig matcho inför Ruben.
När vi kom till delen då mamma skulle måla "I love you" på bröstet fick Teo nog av tönterierna och drog därför till med värsta Tarzanvrålet. Det är min son det! Han vet verkligen hur man uppför sig bland folk.

Annars går det bra här på framsidan. Regnet fullständigt pissar ner och Teo är allmänt kinkig och gnällig. Nu har han även börjat vägra vila i sängen utan ska bara hänga på mammas arm. Det börjar osa ny utvecklingsfas. Om det vill sig riktigt illa hänger den här i flera veckor. Underbart!!

Hoppas ni haft en mysig helg i det fantastiska höstvädret. Jag lovar uppdatera lite oftare samt svara på alla kommentarer när tillfälle ges Ska bara lyckas slita mig från Wordfeudträsket som nu även har sänkt detta skepp.

Over and out ...

5 kommentarer:

  1. På fredag ska vi testa på babymassage för första gången. Vi får se om Rasmus sköter sig ;)

    Skönt att han har börjat ta nappen!Hur går det annars?

    På tal om bajs så hade inte Rasmus bajsat på typ 2 veckor och jag hade lite smått panik. Testade tvåltricket och herregud, nu har han skitit varenda dag sen dess och mycket också.. Undra om det var tvålen!? Haha..

    Ha en bra dag! kram

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket "sammanträffande" att vi på samma dag klipper våra killar i fingrarna så det forsar blod. Jag tänkte nästa också åka upp när det aldrig slutade. Ringde min mamma i panik som jobbar på hand & plastik kirurgen och hon sa att det nog inte var någon fara om han var glad.. det blöder mkt i fingrarna och tar sin lilla tid innan det slutar. Och det gjorde det som tur var till slut. Men så fort jag tittar på såret så börjar jag nästan tjuta =( haha!

    Allt är bara med oss. Rasmus är som Theodor, blir lätt rastlös och ibland vet jag inte hur jag ska underhålla honom när vi är hemma en dag! Vad gör du??? :)Han har vänt sig några gånger till men verkligen inte på beställning.. Idag låg han på mage och verkligen försökte vända sig tillbaka till rygg men det är nog svårare!

    Idag ska jag testa att ge honom lite ersättning nu innan läggdags så får vi se om det gör någon skillnad. Han har börjat amma oftare nu och han verkar hungrigare.. han kanske har någon tillväxtfas vad vet jag. Men på ersättning har jag hört att dom blir lite mättare. Har du testat det någon gång?

    Ha en mysig kväll! kram

    SvaraRadera
  3. Ey yo mannen!

    Morsan hälsar att din morsa inte ska känna någon stress... hon ville bara tala om att hon (o jag också visst) saknar er... :)

    Ja morsor är inte kända för att vara snabba direkt! Ja mena, du vet ju hur de är när man vill upp liksom. Där kan vi snacka snigelfart och IGNORATION!!!

    Jag går på sån där massage. Ett bra tillfälle att spela svårfångad inför brudarna kan jag lova! De gillar de... :D så massagen är = brudmagnet... (tänker inte tala om de för morsan för då kommer vi aldrig gå dit mer...)

    snooza gott! hörs mannen! high five:n tillbax!

    SvaraRadera
  4. Det är nog det jag gör här hemma också.. sjunger, pratar, tränar att ligga på mage, leker med leksaker, går runt o tittar på saker i lägenheten så han får känna och ta på en massa konstiga och spännande saker, titta i spegeln.. det finns ju inte så mycket mer man kan göra.. dom är nog lite för små än! Tänk sen när dom kryper, då får vi ständigt springa ifatt dom haha!

    Ja jag får testa att ge lite mer ersättning.. men jag kör på amningen nu. Ersättning tar vi bara om det behövs.. typ om jag ska iväg eller nåt! Men nu vet jag att han gillar det iaf :)

    Vi pratade ju om det där med att dom små skriker när dom ammar, tar släpper skriker etc.. Gör Theodor det fortfarande? Idag har Rasmus vart jättejobbig vid nästan varje amning.. Han är ju hungrig, men blir så förbannad emellanåt. Jag blir galen på detta och funderar på vad det kan bero på.. har du några aningar? Jag tror iaf inte att det kommer för mkt så det sprutar, och jag vet att jag har mjölk så det räcker.. Hmm, jag blir knasig!!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har en fårskinnsfäll i vagnen som vi fick på Alvas dop, vet tyvärr inte vart den är köpt. Åkpåsen som vi använder att varva med kommer från Bozz, skulle dock vilja ha Emmaljungas åkpåse eller "fotsack" då den säkert hade passat vagnen lite mer och inte glidit ner likdom :) men vi fick åkpåsen gratis av min mamma så då kände vi att det bara var att tacka & ta emot. Kanske att vi får komplettera med en tjockare overall (den vi har från PoP känns lite tunn ibland) men det ska nog inte behövas då Alva nog kommer att åka mest vagn i vinter :)

    kram på er!

    SvaraRadera