torsdag 6 oktober 2011

Vaccinationspremiär!

Idag är det dags för liten att ta sina första vaccinationssprutor. Jag övertalade sambon att han fick ta ledigt från jobbet och följa med. Kommer blir helt ledsen i hjärtat när T gråter hejdlöst efter sticken. Tur att de har guldfiskminne och har glömt hur ont det gjorde till nästa gång. Hoppas iaf att det ska gå någorlunda smärtfritt och att vi slipper feber.

I natt var det nära att jag/vi fick sova hela natten. Efter en lite senare nattning var det inte nattmatning förrän klockan halv fem. Lite tror jag faktiskt det var mitt eget fel att det blev då eftersom jag troligen väckte honom när jag stup i kvarten kände efter om han andades eller var varm. Nojig jag va vem vadå?

5 kommentarer:

  1. Haha näe jag tror inte det iaf! :p Jens brukar med kunna snarka, men då brukar jag armbåga honom i sidan så slutar han, för ett tag iaf! :)

    Ja det är inte lätt med kläder, men jo, han är nog för liten i vinter för att vilja leka i snön, fast innan vintern är slut lär han ju kunna sitta själv, men man behöver ju inte sätta ner honom i snön för det, haha. Ja, ni lär ju märka. Behöver ni en tjockare för att han vill ut ur vagnen så är det ju bara att köpa det då! :)

    Hoppas att det går bra med sprutorna, usch det är så hemskt! Fast som du säger så glöms det ju snabbt och oftast ler dom ju inom några minuter:) Elliot var nog mest rädd tror jag, bara för att han blev helt fasthållen så man såg redan innan sprutorna kom att han fattade att det var nåt på gång, hemskt att se den blicken. Usch. Men som sagt, det går över snabbt! Hoppas han slipper feber och sånt med..

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå bra ska du se ! Det är sjukt jobbigt att titta på men det är ju faktiskt för deras eget bästa, så får man tänka :) lycka till och hoppas att han slipper biverkningar !

    SvaraRadera
  3. Nojig är man! Jag är likadan.. i början var det värst, men nu har jag börjat ge efter lite!! Hoppas det går bra mewd sprutan idag.. Jag bad också min sambo att följa med.. Rasmus blev ju jätteledsen =/ Ha lite alvedon och sånt hemma ifall att han skulle få feber!

    Mysigt när dom skrattar mer och mer åt en nu också.. morgonstunderna är dom bästa för då är Rasmus som gladast :)

    Ha en fin dag! kram kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra och att han slipper feber

    SvaraRadera
  5. ♥♥♥

    Vill inte ens tänka på vaccinationssprutor, eftersom Lucas är riskbarn så ska han ta ett gäng extra. Kommer inte ens ihåg hur många...tur är väl kanske de.

    Hoppas han slipper feber♥ Vi skickar en glöm-bort-smärta-kram till vår lilla guldfisk

    SvaraRadera